Els radars situats a la demarcació de Lleida han fotografiat fins a mitjans de setembre 85.843 vehicles i s’han iniciat els expedients per aplicar les sancions pertinents, segons dades que ha facilitat el Servei Català de Trànsit. Això suposa una mitjana diària de 333 vehicles ‘caçats’. L’any passat els cinemòmetres van ‘caçar’ de gener a desembre 147.667 conductors duent a terme alguna infracció de trànsit (404 diaris de mitjana). Les xifres dels primers nou mesos de 2025 apuntarien, doncs, un lleuger descens (-17,5%) respecte a l’any anterior.
A les vies lleidatanes hi ha 36 radars fixos i sis per trams. A més, se situen els cinemòmetres mòbils dels Mossos d’Esquadra.
Per tipus d’infracció, el 2024 es van iniciar 147.855 sancions per conduir a una velocitat superior a la permesa, un 0,6% inferior al 2023 quan es van registrar a les carreteres lleidatanes 148.673 denúncies de radar i altres relacionades amb la velocitat.
D’altres sancions per infringir la normativa van ser 11.594 expedients iniciats per no complir amb l’obligació d’identificació del conductor (un 10% més que el 2023), 9.017 per matriculació i condicions tècniques del vehicle (un 14% més), 3.290 per documentació del conductor (un 12% més), 3.040 per infraccions per haver consumit alcohol o drogues (un 12% més), 3.116 per no dur cinturó, casc i elements de seguretat (un 42,7% més), 2.344 per no disposar de l’assegurança obligatòria de vehicles (un 4,9% més) i 11.145 per altres infraccions (un 34,5% més). En total, el 2023 es van iniciar 185.487 expedients sancionadors i el 2024 un total de 191.401, un 3,2% més.
Després que Lleida registrés un repunt de la sinistralitat al juliol, amb 10 víctimes mortals a les carreteres interurbanes, el SCT va instal·lar a l’agost els nous radars mòbils en remolc (que són mòbils i autònoms, amb bateria i antivandalisme) a l’A-2 a Cervera i a Vilagrassa i a la C-12 a Balaguer, tot sortint de Menàrguens. Els radars fixos de velocitat a les carreteres catalanes van reduir un 31% els accidents de trànsit amb ferits i un 20% els accidents amb ferits greus o morts entre el 2002 i el 2023, segons un estudi encarregat pel Servei Català de Trànsit.













