Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Els menors passen l’equivalent a 24 dies a l’any a TikTok

ARTICLES - ZONA 2

Els joves menors de 18 anys a Espanya passen 94 minuts al dia connectats a la xarxa social TikTok, a la qual més temps dediquen, la qual cosa equival a gairebé 24 dies complets a l’any.

Aquesta s’ha mantingut en 2023 com la seva xarxa social favorita, encara que el temps d’ús que els menors fan d’ella ha decrescut lleugerament dos minuts al dia respecte a 2022, a diferència d’Instagram, que ha augmentat dels 56 als 71 minuts diaris, una pujada de gairebé el 27%.

Són dades que recull l’estudi ‘Néixer en l’era digital. Generació IA’, presentat aquest dimecres per la plataforma de seguretat en xarxa Qustodio, que analitza les tendències i ús de les pantalles per part dels joves entre 4 i 18 anys en quatre països (Espanya, els Estats Units, el Regne Unit i Austràlia) i en el qual han participat de manera anònima unes 400.000 famílies.

En total, el temps que dediquen els menors a les xarxes socials a Espanya es manté igual respecte a 2022 (59 minuts al dia) i torna a situar a aquest país al capdavant entre els analitzats: el Regne Unit (52 minuts), França (50), els Estats Units (47) i Austràlia (46).

En l’àmbit global, els joves amb menys de 18 anys passen quatre hores del seu dia connectats a les pantalles, una xifra que es manté estable respecte a 2022 i 2021 i que suposa “una part substancial de la vida d’una persona”, ha emfatitzat el director de Qustodio, Eduardo Cruz, durant la presentació aquest dimecres.

A les xarxes socials és al que més minuts del seu temps dediquen aquests menors a Espanya i, a més de TikTok i Instagram, les seves favorites són Facebook (23 minuts al dia), X (11) i Pinterest (10).

Per darrere de les xarxes socials, el format que més part del seu temps ocupa és el de les plataformes de vídeo ‘en línia’, que han augmentat un 30% respecte a 2022 fins als 39 minuts al dia, amb YouTube al capdavant, en el qual inverteixen 44 minuts al dia; Netflix, amb 38 minuts diaris, i Disney+, amb 34.

La popularitat dels videojocs ha descendit en tots els països, també a Espanya, amb una caiguda de 3,6%, fins als 27 minuts diaris d’ús, que els menors dediquen, sobretot, a Roblox, Brawl Stars, FIFA Mobile, Clash Royal i Among Us.

El temps dedicat a les aplicacions de missatgeria també ha baixat un 12,5% en 2023 respecte a 2022, fins als 21 minuts, amb WhatsApp com la més usada -una mitjana de 27 minuts al dia- seguida de Snapchat, Discord, Teams i Skype.

L’ús d’aplicacions educatives per part dels menors es manté en 6 minuts al dia de mitjana, amb Smartick, Kahoot!, Duolingo, Photomath i Brainly com les més populars.

La recerca ha incorporat per primera vegada la intel·ligència artificial com una de les eines a la qual recorren els menors, per bé que el seu ús encara és moderat: en 2023 van dedicar una mitjana de 6 minuts al dia a aquest nou instrument.

8 de cada 10 pares i mares restringeixen l’ús de pantalles com a càstig
L’estudi també revela que les preocupacions relacionades amb la tecnologia més recurrents per als pares i mares són l’exposició a la pornografia, els depredadors en línia i l’addicció a internet.

Quant a la seva estratègia per a gestionar aquestes eines, 8 de cada 10 pares i mares afirmen que retiren els dispositius als seus fills a tall de càstig.

La recerca dona als pares algunes recomanacions per a fomentar la salut digital dels seus fills, com ser exemple d’un bon ús dels dispositius, buscar gustos en comú amb ells per a passar més temps de qualitat en família o desactivar la reproducció automàtica en les plataformes de vídeo per a prevaler la qualitat sobre la quantitat.

També fomentar les activitats a l’aire lliure, les quals ajuden a eliminar la fatiga mental, establir horaris per a l’ús de les pantalles i no deixar que els joves s’aïllin amb els seus dispositius, sinó que els usin en zones comunes i acompanyats d’altres persones.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)