L’Auditori Enric Granados serà l’escenari el dijous 6 de febrer (20.00 hores) de la presentació del disc ‘Quilòmetre Zero’ del Quartet Prysma, formació que està celebrant el vintè aniversari i que integren Eduard Boleda (viola), Xesco Grau (flauta), Marta Llona (violoncel) i Joan Sancho (violí), també músics de l’Orquestra Julià Carbonell, que ha col·laborat en aquest treball.
El nou disc –que de moment no està previst que es publiqui en format físic, “no té massa sentit”, i que està disponible a les plataformes digitals– està format per tres obres per a quartet amb flauta de compositors ponentins: Ramon Andreu (Tàrrega, 1969), David Esterri (Alpicat,1970) i Jordi Nus (Les Borges Blanques, 1986). “Fa molta il·lusió perquè són tres obres escrites per a nosaltres, un quartet que no és molt usual”, explica a LA MAÑANA Eduard Boleda, un dels components del Quartet Prysma, afegint que “també és bonic fer-ho a l’Auditori, la casa dels músics de Lleida”.
La primera de les obres és Quartet amb flauta nº1, ‘Pentatònic’, de David Esterri: “una obra més clàssica, amb quatre moviments i, fins i tot, es pot endevinar una sardana”, explica Eduard Boleda. La segona, de Ramon Andreu, és Variacions sobre ‘Addio del passato’ de ‘La Traviata’ de Verdi, “que té un llenguatge més contemporani i atrevit”. I finalment, la composició de Jordi Nus, “un músic que està treballant a Los Ángeles”, és ‘Lidis’, “que té un llenguatge més cinematogràfic i de televisió”.
El Quartet Prysma ja té algunes dates marcades en l’agenda per continuar rodant aquest nou disc “o també altres repertoris que tenim” com poden ser ‘Entre el cel i la terra’ i Heroïnes a l’òpera’, ambdós acompanyats per la soprano Iolanda Dolcet. A més, el músic també confia en “un impuls” del nou director de la Julià Carbonell, Xavier Pagès-Corella, per a la formació lleidatana.