Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Patronat de Turisme destinarà més d’1,2 milions a ajuntaments, consells comarcals i entitats

Fotografia de la reunió de la Junta General del Patronat de Turisme presidida pel vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano

ARTICLES - ZONA 2

 El Consell d’Administració i la Junta General del Patronat de Turisme, l’òrgan de govern de l’entitat, han aprovat aquest dilluns el pressupost del Patronat per a l’any 2024, previ a l’aprovació per part del ple, com també la plantilla, i s’ha tractat sobre el pla d’actuacions previst per a la propera anualitat. Així mateix s’ha valorat de manera molt satisfactòria el balanç provisional del sector turístic de la demarcació de Lleida durant la campanya d’estiu, així com també dels resultats que ha experimentat el sector durant els 9 primers mesos de l’any que amb les dades provisionals representen el millor registre de tots els temps, per sobre del nombre de viatgers i de pernoctacions del mateix període del 2022 i també millors que els resultats d’abans de la pandèmia, segons ha informat el vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano.

El pressupost total del Patronat de Turisme per a l’any vinent serà de 5,61 milions d’euros, que representa un increment d’un 4,6 % més respecte les dues darreres anualitats (2023 i 2022) que han estat d’uns 5,35 milions d’euros cadascuna. En els pressupostos del 2024 el Patronat de Turisme destinarà més d’1,2 milions d’euros a ajuts per a actuacions de promoció turística adreçats a ajuntaments, consells comarcals i diferents associacions i entitats turístiques que treballen pel territori, segons ha aprovat avui la Junta General del Patronat i prèviament també el Consell d’Administració, presidits pel vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, per delegació del president Joan Talarn.

El pressupost aprovat avui pel Consell d’Administració i la Junta General del Patronat, i pendent de l’aprovació per part del ple de la corporació, destinarà l’any vinent un total de 350.000 € a ajuts a ajuntaments per a la promoció turística i altres 230.000 euros als consells comarcals per a accions promocionals del territori. Al programa Pirineus s’hi destinen altres 138.000 € i per a accions conjuntes amb l’Agència Catalana de Turisme, un total de 125.000 €. Les entitats empresarials com ara la Federació d’Hostaleria de Lleida, la Federació de Càmpings Terres de Lleida, la Federació de Cases de Turisme Rural, la Ruta del Vi de Lleida, el conveni amb FGC pel Tren dels Llacs i la mancomunitat d’estacions d’esquí de muntanya rebran conjuntament 309.000 €. Per la seva banda, el pressupost de l’any 2024 també destina 250.000 € a projectes diversos de Promoció turística de la demarcació, uns altres 60.000 € a la participació i presencia en Fires,  48.000 € al Premi Pica d’Estats, 30.000 € a la Càtedra de Turisme i Interior de la UDL i altres 30.000 € per a cursos i per la millora de la competitivitat del sector turístic de la demarcació de Lleida. Amb el nou pressupost es reserva 1.400.000 € per a les campanyes publicitàries del Patronat.

Nou Pla d’accions 2024

La Junta General ha aprovat també el Pla d’actuacions del Patronat per a l’any 2024, que prioritza les seves accions al mercat estatal amb una aposta adreçada al consumidor final i de proximitat, donant preferència al públic familiar multigeneracional, com també al segment sènior, parelles que viatgen sense fills i els que cerquen experiències singulars sota el segment “Premium” amb productes de natura, turisme actiu, cultura, gastronomia (oleoturisme, enoturisme i producte local), Moturisme, Turisme de negocis, turisme esportiu i experiències de turisme responsable.

Dins del mercat estatal el Pla d’accions prioritza l’àmbit de les actuacions a Catalunya, en segon lloc a la comunitat de Madrid, el País Basc, la Comunitat Valenciana i Balears i la resta de mercats. Pel que fa als mercats internacionals es donarà preferència a la presència de la destinació a França com a primer mercat internacional, seguit del Benelux, Alemanya i el Regne Unit, entre d’altres.

Com a objectius pel 2024 el Patronat en la seva estratègia de promocionar i difondre el conjunt de l’oferta del Pirineu i les Terres de Lleida sota el paraigua de la marca Ara Lleida vol consolidar els productes estructurats a nivell estatal i internacional, donant suport a tot el sector públic i privat de la demarcació de Lleida. Per a l’any 2024 el Patronat de Turisme continuarà implementant el model de gestió turística sostenible i regeneratiu d’acord amb el Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida 2023-2026. De cara a l’any vinent el Patronat manté la seva aposta per una gestió del turisme més sostenible que beneficiï no només el visitant i el turista, sinó també l’economia i el desenvolupament local, i es continua apostant pel desplegament de la certificació Biosphere i pels 4 eixos marc del Pla Estratègic: excel·lència, responsabilitat, innovació

Dades del comportament turístic d’estiu i dels primers nou mesos del 2023

D’altra banda, durant la celebració de la Junta General del Patronat el vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, ha donat a conèixer les dades provisionals del comportament turístic a la demarcació de Lleida durant la campanya d’estiu del 2023 com també dels resultats dels 9 primers mesos de l’any, que s’han situat en els millors registres de tots els temps, superant el nombre de viatgers i de pernoctacions de l’any 2022, els millors fins ara, com també millors d’abans de la pandèmia. Serrano ha explicat que la demarcació de Lleida ha finalitzat la campanya estival amb una xifra rècord quant al nombre de viatgers, amb un 3,9 per sobre de les dades del 2022,  i ha revalidat pràcticament el nombre de pernoctacions del 2022, any en què es va assolir el millor resultat històric.

Juan Antonio Serrano ha explicat que la bona salut que ha mostrat aquest estiu el turisme a la demarcació de Lleida manté la mateixa tendència que ha tingut el sector durant tot aquest any 2023, de gener a setembre. I al mateix temps segueix també la línia de creixement positiu que ha vingut marcat el sector turístic a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida  des de l’any 2013 fins l’arribada de la pandèmia l’any 2020 quan es va  posar fre a aquest creixement sostingut.

De gener a setembre la demarcació de Lleida ha rebut 1.097.186 turistes, que han fet 2.705.691 pernoctacions. Aquests resultats representen un 4,32  % més de viatgers i un 0,76  % més d’estades que l’any 2022. I en relació amb el 2019 el nombre de viatgers ha crescut un 8,27 % i les pernoctacions un 11,63 %.

Les dades dels 9 primers mesos d’enguany mostren una lleugera major desestacionalització turística a la demarcació. Mentre que les da pernoctacions a l’estiu han tingut un lleuger retrocés d’un 0,9 %, el balanç de pernoctacions durant els 9 primers mesos de l’any mostren un creixement d’un 0,76 % en relació amb l’any 2022 i d’un 11,63 % en relació amb el 2019 abans de la pandèmia. Això vol dir que s’ha produït una menor concentració d’estades durant el període d’estiu i s’han ampliat en relació l’any passat les pernoctacions en el període compres de gener a maig.

El turisme estranger per la seva banda ha experimentat un creixement d’un 17 % en el nombre de viatgers i un 9,80 % més  de pernoctacions en relació amb els 9 primers mesos del 2022. Respecte el 2019  el nombre de viatgers estrangers ha crescut un 12,60 % i les estades un 7,61 %.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12