Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Govern tira endavant al Congrés part del decret òmnibus al segon intent

PP i Junts se sumen a la pujada de les pensions i la bonificació del transport

FOTO_ J.J. Guillén (EFE) El diputat de Junts per Lleida, Isidre Gavín, ahir al Congrés

ARTICLES - ZONA 2

El Congrés dels Diputats va convalidar ahir el reial decret llei que revalora les pensions i prorroga els ajuts al transport públic, entre altres mesures, amb el vot en contra d’una única formació, Vox.

Tal com estava previst, el reial decret llei va ser convalidat amb una àmplia majoria de 315 vots a favor (els dels socis parlamentaris del Govern, als quals s’hi van sumar PP i Junts), 33 en contra (els de Vox) i una abstenció (d’UPN).

A més, el Congrés va aprovar tramitar el text com a projecte de llei, cosa que permetrà als grups presentar esmenes.

El reial decret llei convalidat ahir puja les pensions en un 2,8% -un 9% les no contributives- i actualitza les bases màxima i mínima de cotització al sistema de Seguretat Socia.

També prorroga les bonificacions al transport públic, la suspensió de desnonaments i llançaments per impagament de renda de llars vulnerables, la prohibició d’interrompre els subministraments bàsics a llars vulnerables i l’escut antiopes.

Només Vox va votar en contra de les mesures impulsades pel Govern.

Aprovada la proposta del PP d’allargar la vida de les nuclears amb l’abstenció de Junts i ERC

El Ple del Congrés dels Diputats va aprovar ahir una proposició no de llei del Grup del PP que vol instar el Govern a allargar la vida útil de les centrals nuclears existents a Espanya. La proposta va comptar amb 171 vots a favor, entre els quals els de PP, Vox i UPN; 164 vots en contra, del Grup Socialista, Sumar, PNB i Grup Mixt, a més de 14 abstencions, de Junts i ERC.

La diputada de Junts Pilar Calvo va recordar la importància que l’energia nuclear té per a Catalunya i que no se’n pot prescindir sense assumir riscos.

El Congrés rebutja reprovar el fiscal general de l’Estat malgrat les demandes del PP i Vox

El Congrés va rebutjar ahir reprovar el fiscal general de l’Estat, Álvaro García Ortiz, com demanava el PP a través d’una moció recolzada per Vox.

En concret, el PP demanava que la Cambra reprovés la “participació” del fiscal general de l’Estat en accions destinades a difondre informació confidencial de persones investigades per la Fiscalia “per motius de relat polític”.

D’altra banda, el magistrat del Tribunal Suprem Ángel Hurtado va mantenir la seva decisió de no suspendre cautelarment Álvaro García Ortiz.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12