Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El comerç lamenta l’embolic amb l’apagada, però lloa la solidaritat

La restauració, tot i el tall de llum, va viure un dia “normal”, en què el gran ‘inconvenient’ va ser el pagament amb efectiu

Treballadores d’Screenbox ahir a la tarda treballant amb total normalitat un dia després / FOTO: Tony Alcántara

ARTICLES - ZONA 2

Un dia després del caòtic dilluns en què tot Espanya va quedar a les fosques, la majoria de locals i negocis van reprendre la seva activitat quotidiana. A partir de les 13.30 hores, la situació als comerços i a la restauració va canviar dràsticament, on el gran greuge va ser la incomunicació i no saber què estava succeint. “Havien arribat comentaris que el tall de llum s’havia produït per un accident al pont de Cappont”, va destacar una treballadora de la Llibreria Caselles. Els primers moments de l’aturada elèctrica van ser, per tant, una constant d’incertesa entre els establiments de l’Eix Comercial de Lleida. “A les 13.30, la directora de la llibreria va decidir baixar les reixes, després que haguéssim vist que tot anava per llarg i que altres negocis del carrer estaven igual que nosaltres”, va incidir la llibretera.

La propietària de la botiga musical Casa Guarro va comentar que van fer una venda més, “però a partir de les 14.30 ja havíem tancat també”. La responsable va voler reivindicar que hi va “haver molta solidaritat entre tots els negocis. A nosaltres ens van ajudar a baixar la reixa” i va agrair la presència i l’actuació de la policia pel carrer Major. “Tant dels uniformats com dels que anaven de paisà. Un mosso se’m va presentar d’incògnit i em va dir si necessitava alguna cosa. Estic molt agraïda”, va voler puntualitzar.

La restauració va viure la foscor de diverses formes. El Tu Rai, situat al carrer Magdalena, va vendre begudes fredes als clients i clientes que feien cap al local. “Vam aguantar fins a les 17, però hauríem pogut tancar abans”, va dir l’Ian Oriol, l’encarregat de barra del local. “Però nosaltres i uns amics ens vam quedar fins a les set de la tarda jugant a cartes per vigilar que no entrés ningú al bar, ja que no funcionava l’alarma”. Oriol va destacar que entre els negocis pròxims al Tu Rai va “haver-hi cooperació” també. Per exemple, van ajudar la joieria del davant que no podia tancar.

Des del bar de l’Screenbox Lleida van comentar que dilluns van viure un dia “normal”. “Únicament no podíem cobrar amb targeta, ni servir cafès. La resta va ser com sempre”, va dir Nina Rusu, cambrera del bar. El pagament només amb efectiu, però, va reconèixer que va ser un “problema” per alguns. “Molts ens deien que només portaven targeta”, va recordar.

L’Estanc Exp. número 8 va reconèixer també haver tingut inconvenients amb el datàfon, “però la gent va entendre que havia de pagar amb efectiu”. “Vam estar oberts tot el dia, només que sense llum”, va comentar la propietària de l’establiment.

L’Anna, dependenta del Forn la Ràdio del carrer Anselm Claver, va assegurar haver “venut tot el pa i la brioxeria disponibles”. “Inclús vam vendre pans congelats”, va ressaltar. “Vam tenir la sort que funcionava la bàscula mecànica i havíem de calcular a mà, però ens en vam sortir prou bé, tot i que no vam parar en tot el dia”, va rememorar.

Josep Bellera, president de l’Associació de Comerciants de la Zona Alta de Lleida, va comentar que l’afectació per l’aturada “va ser gairebé total”. “Només alguns negocis, com una perfumeria, van obrir més estona que la resta, ja que tenien més llum natural”, va puntualitzar. “A les 13 hores, la majoria dels locals vam penjar un cartell pel tancament”, va dir Bellera, qui va afegir que a molts locals de restauració “no es va fer malbé res”. Va voler felicitar també els cossos de seguretat i va lamentar la inconnexió. “Alguns TPV avui –ahir per al lector– encara no anaven”.

Com a curiositat, Bellera va comentar el cas d’un joier de la Zona Alta que, per vigilar el seu negoci, va aparcar el seu vehicle davant del local i hi va dormir fins que va tornar la llum.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12