El comerç mundial viu una setmana encapçalada pel famós ‘Black Friday’, el dia que dona el tret de sortida de la campanya nadalenca per a molts negocis. Tot i que el dia important sigui el divendres, la majoria de les botigues del planeta ja han col·locat els cartells de rebaixes des de fa dies, per poder iniciar ahir la setmana del ‘Black Friday’. El ‘deliri’ comercial moltes vegades s’estén fins al dilluns, pel ‘Cyber Monday’, quan els negocis promouen els descomptes en línia. Tot i això, la forma de gestionar aquests dies de rebaixes és diferent per al comerç local i per a les grans indústries. Mentre el primer intenta mantenir el calendari convencional, les segones volen promoure el consum ‘desmesurat’, i tenir descomptes gairebé durant tot l’any.
Manel Llaràs, president de Pimec Comerç a Lleida, va remarcar que diversos negocis petits són “arrossegats” per les grans empreses que l’envolten i acaben fent el ‘Black Friday’, tot i ser “una campanya que no aporta res de benefici al petit comerç”. Per això, des de l’entitat han promogut la campanya ‘Batega amb el comerç’ que en lloc de fer rebaixes, el que ofereix és un “millor servei”. Aquesta campanya és la de major adhesió a les terres de Lleida amb 4.000 empreses en tota la demarcació.
Llaràs també va incidir que “molts cops no hi ha descomptes, al contrari, apugen els preus”, i va citar un estudi de l’OCU que “demostrava” aquest fet.
Rosa Armengol, secretària general de Fecom Lleida, va dir que el ‘Black Friday’ “és un corrent imparable” i que “els negocis cada cop s’hi sumen més”. “Des de la Fecom estarem al costat de les empreses per donar-los-hi una rendibilitat més gran i ajudar a augmentar la capacitat del comprador”.
Armengol també va reivindicar el factor “social” d’una setmana així i, sobretot, del ‘Black Friday’ i de les rebaixes. “En un moment en què la tecnologia ha tret la proximitat d’anar de compres, aquests dos fets ajuden a revitalitzar el comerç i a donar més vida”, va finalitzar.