Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El 91% de les agències de viatges han incrementat les vendes aquest estiu en comparació amb l’any passat

ARTICLES - ZONA 2

El 91% de les agències de viatges agrupades a la patronal Acave han registrat aquest estiu un increment de les vendes de més del 5% respecte de l’any passat. Segons una enquesta difosa aquest dimarts, el 50% dels seus associats ha vist un increment de l’activitat d’entre el 5 i el 15%, mentre que un altre 41% ha experimentat pujades majors. El president de l’associació, Jordi Martí, espera que les dades de l’estiu i la tardor permetin tancar un 2023 “de rècord” que iguali o superi les xifres del 2019. “El viatge és una de les prioritats”, ha destacat abans de reconèixer que, tot i la tendència positiva, sí que s’està notant una certa reducció en la durada de les sortides per culpa de la inflació i l’auge dels preus d’hotels i transports.

“Veiem dos perfils. Per un costat el turista més previsor, que un cop té clares les dates i el destí contracta el viatge amb molta anticipació, i per l’altre el més prudent, al que aquesta incertesa econòmica i laboral el fa esperar al darrer moment”, apunta Martí. En ambdós casos, però, les vacances es mantenen com a prioritat malgrat un context d’encariment generalitat que està desdibuixant les tradicionals ofertes d’última hora.

Un altre fenomen que observa el sector de les agències de viatges és el de la preocupació de molts clients per les temperatures i les onades de calor. Segons Acave, aquesta tendència es nota especialment entre el públic de més edat, que ja comença a escollir destinacions en funció de les condicions climatològiques. “Aquest any hi ha hagut episodis de preocupació”, ressalta Martí, que aposta per “adequar” part de l’oferta. “Tot fa pensar que tindrem més estius amb aquests episodis així i hem d’intentar combatre’ls com puguem”.

Segons l’estudi d’Acave, realitzat entre 400 agències de viatges, l’encariment dels viatges és actualment el principal repte que afecta el sector del turisme organitzat. Tanmateix, també destaca la transformació digital i la manca de personal qualificat, una tendència que es va iniciar amb la pandèmia i que encara no s’ha resolt malgrat l’esforç d’aquest negoci per, segons Martí, mostrar-se “atractiu” de cara als potencials treballadors.

Pel que fa a les previsions de cara a la tardor i l’hivern, el sector espera mantenir les expectatives tot i la recessió que comencen a patir alguns mercats emissors europeus. Així, un 59% de les agències entrevistades esperen que les vendes creixin entre un 5 i un 15% en comparació amb l’any passat i un altre 18% preveu increment superiors al 15%. Pel que fa a la inflació, el 65% espera que no afecti les reserves mentre que el 29% creu que reduirà la voluntat de viatjar.

Pel que fa a les destinacions més populars pel públic espanyol es mantenen propostes consolidades, com Andalusia, les Canàries i les Balears. En el cas de les destinacions internacionals més demandades hi destaquen els Estats Units i les illes i les costes del Mediterrani. A poc a poc també recuperen força els darrers mercats oberts després de la pandèmia, com el Japó, que enguany ha rebut una gran quantitat de turistes espanyols. Per mercats d’origen, el més important continua sent França, seguida del Regne Unit i els Estats Units, que continua ampliant la seva quota.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12