Ens deixem hipnotitzar per la publicitat conscients que magnifica les marques comercials que promociona. De manera conscient o inconscient ens deixem seduir per aquella veu, actor o personatge que ens suggereix comprar o contractar determinats productes o serveis. ¿Qui es pot resistir als encants de George Clooney o de Charlize Theron? Un cop captada l’atenció de l’espectador, oient o lector i potencial comprador, persuadir-lo resulta més fàcil. Afortunadament, hi ha una llei que protegeix els consumidors de qualsevol mala praxi i imposa límits als anunciants. Malgrat tot, la irrupció de les xarxes socials ha obert la porta a nous canals de comunicació i als influencers i creadors/es de contingut amb milers de seguidors que les firmes comercials ambicionen. La llei ho deixa clar: qualsevol publicitat que atempti contra les dones, que s’aprofiti de la vulnerabilitat de menors, que sigui enganyosa, deslleial, subliminar o agressiva serà retirada i sancionada. És vàlida a tot Europa i els influencers no en són l’excepció. La Comissió Europea ha fixat l’atenció en ells/es i, amb la col·laboració dels governs, analitzarà a fons les seves publicacions per garantir que no s’aprofiten de la seua situació de poder per enganyar els seus seguidors.