Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Apel·lació redueix de tres a dos partits la sanció a Nacho, que podrà jugar el clàssic

ARTICLES - ZONA 2

El Comitè d’Apel·lació de la Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha estimat parcialment el recurs del Real Madrid i ha rebaixat de tres partits a dos la sanció al seu jugador Nacho Fernández per la seva expulsió en el partit de Lliga contra el Girona, la qual cosa li permetrà jugar el clàssic el dia 28.

El defensa madridista va ser expulsat amb targeta vermella directa en el minut 94 de la trobada en Montilivi (0-3), de la vuitena jornada de LaLiga EA Sports, per una entrada sobre Portu, i el Comitè de Competició de la RFEF li va sancionar amb tres partits el passat dia 3, “per emprar joc perillós causant mal”, en aplicació d’article 122 del Codi disciplinari de la RFEF.

Nacho, que va ser baixa per aquesta sanció el passat dia 7 enfront de l’Osasuna, complirà el segon partit dissabte que ve en el Sánchez Pizjuán davant el Sevilla, però podrà jugar el clàssic el dissabte 28 a Barcelona després de la decisió notificada aquest dilluns pel Comitè d’Apel·lació.

El Real Madrid va sol·licitar a aquest la revocació de la resolució de Competició i va demanar la reducció de la suspensió de tres a un partit, per considerar que no concorren les circumstàncies per a imposar la sanció en el seu grau màxim, ja que no es va produir cap lesió al jugador del Girona que li impedís ser convocat per a la següent trobada.

El club va discrepar de la resolució de Competició en entendre que no fonamenta les raons per a “imposar la sanció més onerosa” a Nacho i que “es limita a assenyalar que la sanció és adequada a la gravetat del fet constitutiu i la naturalesa dels perjudicis causats”.

També va argumentar que l’acció es va produir en la disputa de la pilota, gairebé al final de la trobada; que el perjudici causat en el partit va ser mínim atès el minut i resultat en el moment dels fets i que la retirada del jugador rival en llitera es va deure “a la lògica precaució d’assegurar-se que no sofria cap lesió”.

El Comitè d’Apel·lació manté en la seva fallada que la qualificació dels fets realitzada pel Comitè de Competició “és conforme a la vulneració prevista en l’art. 122 del Codi de Disciplina de la RFEF, ja que aquest precepte tipifica el joc perillós i exposa les seves conseqüències sancionadores”, encara que alguns dels arguments del recurs del Real Madrid justifiquen la reducció de la sanció.

“Si bé l’argumentació del recurrent no justifica un canvi de tipicitat, és cert que alguns dels extrems al·legats en el recurs justifiquen la moderació de la sanció dins de la forqueta prevista en el mateix tipus de l’article 122 del CD, de manera que no s’atribueixi automàticament sense justificació específica concreta la màxima sanció de suspensió per partits prevista, atenent criteris de raonabilitat i necessària ponderació de les circumstàncies concurrents”, afirma.

Apel·lació per això estima procedent rebaixar la sanció de tres a dos partits de suspensió per joc perillós, amb multa al jugador de 600 € i al club de 700.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)