Al voltant de 2,6 milions de vehicles circulen sense assegurança, el 8% del parc mòbil. Per això, la campanya No siguis zombie, condueix amb assegurança busca conscienciar del seu ús obligatori davant d’eventuals incidents a la carretera. Posada en marxa per la Fundació per a la Seguretat Viària (Fesvial) i l’Oficina Espanyola d’Asseguradors d’Automòbils (Ofesauto), la iniciativa parteix de la premissa de definir el vehicle zombi com aquell que circula sense assegurança obligatòria, exposen les organitzacions en un comunicat. També intenta desmuntar falsos mites, com que el seu preu és més alt per a dones, famílies amb fills o depenent del color i model de l’automòbil.
Aquesta campanya, presentada fa una setmana, està especialment adreçada a persones entre els 18 i els 25 anys, aspirants o nous conductors, per la qual cosa també té la col·laboració de la Confederació Nacional d’Autoescoles (CNAE), que difondrà el missatge als centres d’ensenyament.