Enguany la diada de Sant Jordi cau en dimecres i per aquest motiu a l’Horta es prepara un Agro Sant Jordi el dissabte 26 d’abril. Serà una jornada molt completa i pensada per a tots els públics. Detallem el programa a veure si us engresqueu a compartir una matinal amb vermut inclòs.
Per Sant Jordi toca llibres així que aquell matí podrem gaudir d’una bona novetat editorial amb la presentació del llibre Disección de un encierro. Tinc la sort de conèixer l’autora i li hem demanat a una amiga comuna, la Xus Llavero, que faci la presentació. Així que totes dues ens delectaran amb una bona tertúlia parlant de l’obra. Serà interessant descobrir com es va cuinar aquest llibre i l’opinió de l’autora sobre aspectes claus de l’obra.
Després també compartirem una estona amb la jove poeta Pilar Roig que ens presentarà el seu poemari Vértebras. Un recull poètic que ens proposa un viatge reparador pel cos i l’ànima.
També podrem gaudir d’un espai Contacontes on l’educador Carles Roldan dramatitzarà el conte L’esquella de la Boira. Un conte que ha editat l’Associació per a la Interpretació de l’Horta amb el suport de la Diputació de Lleida i de l’IEI. Perquè l’Horta també proposa un relat interessant i la història de la Boira va acompanyada de molts valors que fan pensar com ens arriben a humanitzar els animals. Es presentarà el conte en societat i es regalarà a tots els infants que visitin Granja Pifarré aquell dia. Aquest conte també serà un obsequi per a totes les escoles que visitin la granja. Els objectius del conte són molt senzills, donar valor a la tasca de la pagesia i fomentar la lectura en valors entre els més petits. Per altra banda, el conte també porta un QR amb un muntatge de vídeo i àudio que compta amb la veu de la Cloe Brescó, una jove lleidatana amb molt talent.
I acabarem la diada amb una novetat que ve d’uns anys enrere, el 23 d’abril de 2022 l’empresari lleidatà Antoni Minguell va cedir una col·lecció de tractors antics a Granja Pifarré. L’Antoni com a bon amant de la maquinària agrícola volia que els seus tractors es poguessin gaudir i també pensava que els més joves podrien descobrir la història agrària de la nostra pagesia. Des de fa tres anys milers de nens i nenes, també alguns adults, han pujat i s’han fet fotos amb aquestes joies antigues que van ser pioneres a llaurar els nostres camps. Doncs bé, la novetat del 2025 és que l’Antoni Minguell ha aportat un nou tractor a la col·lecció de Granja Pifarré, es tracta d’un antic Lanz model Bulldog. Un tractor alemany icònic que funcionava amb un únic pistó horitzontal i que presenta un disseny simple i molt robust.
Esperem que la nostra tradició de Sant Jordi sigui tan robusta com el Lanz Bulldog i que puguem gaudir d’un bon Agro Sant Jordi amb tots vosaltres. Us esperem amb les portes obertes.