Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Adif licita per 6,2 milions d’euros la renovació de 31 quilòmetres de la via Saragossa-Lleida-Tarragona

Desplegarà travesses de majors prestacions entre Selgua i Lleida per a millorar la circulació dels trens de viatgers com de mercaderies

FOTO_Gobierno La línia ferroviària a l’altura de l’estació de Raimat

ARTICLES - ZONA 2

El Ministeri de Transports, a través d’Adif, ha licitat per 6,2 milions d’euros la renovació del tram de via de 31 quilòmetres que discorre entre les estacions de Selgua (Osca) i Lleida, que forma part de la línia Saragossa-Lleida-Tarragona. Segons va informar el ministeri en un comunicat, l’actuació reforçarà la fiabilitat del traçat tant per a trens de viatgers com de mercaderies, atès que es tracta d’una de les línies amb més trànsit de càrrega i per la qual està previst que circulin serveis d’autopista ferroviària.

Amb aquesta actuació, el ministeri continua la seva aposta per modernitzar la xarxa convencional de ferrocarril entre Aragó i Catalunya. En paral·lel, el Ministeri de Transports continua amb la tasca d’impuls de l’adaptació de la via ferroviària al trànsit internacional de mercaderies, per la qual cosa s’ha adjudicat recentment la redacció d’un projecte per adequar tota la línia Saragossa-Lleida-Tarragona, amb l’adaptació de 16 passos superiors. Aquestes obres comptaran amb una inversió estimada de més de 60 milions d’euros.

A més a més, de manera paral·lela, es treballa per adaptar l’estacionament de trens de 750 metres diverses estacions de la línia al seu per Osca i Lleida. ñes de Selgua, Marcén-Poleñino i Almudévar, a Osca, i les de Juneda i Raimat, a Lleida. Aquestes prolongacions de les vies tenen per objectiu permetre l’estacionament i l’apartat de trens de longitud estàndard, millorant així l’eficiència i la competitivitat de la xarxa ferroviària.

Els dos contractes per dur a terme aquests projectes es van adjudicar per un import de 22,7 milions d’euros. En paraules del ministeri, la via ferroviària convencional Saragossa-Tarragona és la de més demanda per transportar mercaderies, amb més de 100 circulacions a la setmana per sentit. Aquestes actuacions, que comptaran amb una inversió estimada de 355,7 milions d’euros, volen sonar un “impuls definitiu” a la modernització de la xarxa de trens d’Aragó i Catalunya.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12