Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Lleida lidera el repunt de preus amb una variació internaual a l’abril del 3,7%

Set dècimes per sobre del març i pugen l’alcohol i el tabac, vestits i calçat, l’electricitat i l’habitatge

FOTO_ ACN Una deshidratadora d’alfals a Almacelles

ARTICLES - ZONA 2

Les comarques de Ponent i l’Alt Pirineu i Aran lideren el repunt de preus amb una variació interanual a l’abril del 3,7%, set dècimes per sobre de la del mes de març. Segons dades publicades ahir per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), a la resta de demarcacions, l’IPC s’ha moderat, i per això al conjunt de Catalunya, els indicadors han donat un resultat favorable de baixada fins al 3%, per sota de la mitjana espanyola.
A Lleida, la situació és diferent i productes com l’alcohol i el tabac, han pujat fins al 5,8%, quan al març els preus estaven al 3,7%. També ha augmentat la roba i el calçat, fins a un 5,4% (1,6% al març), i l’habitatge, l’aigua, l’electricitat, el gas i altres carburants, un 6,7% (5% al març). Exceptuant l’alimentació i les activitats d’oci, esport i cultura, la resta de preus s’han incrementat a la demarcació.

Pel que respecta al conjunt de Catalunya, la inflació es va moderar una dècima a l’abril i va baixar fins al 3%. El descens s’atribueix a l’abaratiment de l’electricitat i el gas i per aquest motiu el govern espanyol va indicar que eliminarà la rebaixa de l’IVA a partir de l’1 de juny. L’impost, per tant, tornarà al 21%. Es mantindran les bonificacions als carburants, que continuen pressionant a l’alça. La inflació subjacent, aquella que no recull els elements més volàtils, va caure fins al 2,6% a Catalunya i fins al 2,8% a l’Estat. A Espanya, la caiguda interanual fins al 3,2% suposa dues dècimes menys que al març, segons l’INE.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)