Lleida va homenatjar ahir a les víctimes de l’Holocaust, les quals van ser deportades als camps de concentració nazis, organitzant la 9a Commemoració Escolar del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust. El record es va dur a terme a la Llotja, on 800 alumnes de diferents instituts catalans van rendir tribut als difunts. Un dels moments principals de la jornada va ser l’estrena del nou mural situat sota el pont de Príncep de Viana, creat pel muralista català Miquel Wert. El mural mesura 14 metres de llarg per cinc metres d’alçada.
L’acte realitzat a la Llotja va comptar també amb la participació de l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa. Durant el seu parlament va condemnar “rotundament” qualsevol “mena de violència”, a la vegada que va “agrair l’acte de pau i solidaritat” a l’alumnat present. L’alcalde va fer una crida per “no tornar a cometre els mateixos errors”, adduint els diversos conflictes globals actuals.
Jordi Font, director del Memorial Democràtic, va destacar “la importància dels valors democràtics, la convivència i les diferències” i va dir que cal rebutjar “el racisme, el feixisme i les notícies falses”.
L’acte va comptar també amb una actuació de la coral i l’ensemble de l’INS Lladonosa, i la presentació dels treballs fets pels estudiants partícips dels Grups de Treball DEMD.













