El pilot cerverí Marc Márquez (Ducati Desmosedici GP25) va ser l’encarregat d’imposar la seva ‘llei’ en la pràctica oficial del Gran Premi de San Marino de MotoGP, en el circuit de Misano Adriàtic.
El líder del Mundial va aconseguir un cronòmetre d’1.30.480 amb el qual es va quedar a unes quatre dècimes de segon del rècord de la pista que ostenta el seu company d’equip, l’italià Francesco ‘Pecco’ Bagnaia, quan la temporada passada va aconseguir la ‘pole position’ per a la carrera amb 1.30.031.
Marc Márquez va ser el dominador inicial de la pràctica oficial en aconseguir amb una certa facilitat un millor temps d’1.31.026, que era 140 mil·lèsimes de segon més ràpid que l’italià Marco Bezzecchi (Aprilia RS-GP), amb Àlex Márquez (Ducati Desmosedici GP24) tercer quan tots els pilots concloïen el primer ‘run’ en pista.
Un temps el de Marc Márquez que ja era més ràpid que el que va acreditar al matí l’italià Franco Morbidelli (Ducati Desmosedici GP24) per a ser el més veloç dels lliures (1.31.342). El ‘tro de Cervera’ va valorar que “ha estat difícil perquè la moto estava rebel i m’he barallat amb ella al matí”.
Celestino Vietti i David Almansa van ser els més ràpids en les altres dues categories.