Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Arriba a Lleida el primer curs per ser maquinista de ferrocarril

Començarà el 8 de setembre i constarà de 1.150 hores, de les quals 500 seran de classes pràctiques

Un home fa una prova amb el simulador de conducció ferroviària / FOTO: Tony Alcántara

ARTICLES - ZONA 2

La “demanda de maquinistes” a Lleida i Catalunya ha dut el Centro Europeo de Formación Ferroviaria a impulsar el primer curs de maquinista a les Terres de Lleida. Una formació que es preveu repetir durant més ocasions, segons va dir el seu director, Juan Manuel Rivas, ahir durant la jornada de portes obertes als locals que l’empresa té al carrer Jaume II. La jornada va servir perquè els i les interessades poguessin prendre nota sobre com anirà el curs i per veure les “necessitats” del territori.

L’acte es va dividir en dues parts, una al matí de 10 a 14 hores i una altra de 17 a 20. A la de la tarda una ponència va ser a càrrec d’un alumne lleidatà que està fent el curs a Madrid i “vol mostrar el seu testimoni”, va indicar Rivas. Hi van assistir unes 20 persones. “No és molt, però sabem que la demanda de maquinistes és alta. Volem apropar la necessitat de formació en aquest àmbit ferroviari en una zona que està creixent i que té bones connexions”, va dir Rivas, que va afegir que el curs permetrà dirigir trens convencionals de passatgers, i de mercaderies i de transport de maquinària d’obres. Segons Rivas, aquests dos darrers sectors “són els que reclamen actualment més maquinistes, perquè s’estan creant molts negocis ferroviaris d’aquest sector”.

El curs començarà el 8 de setembre i serà de 1.150 hores (650 de teoria i 500 de pràctica). La durada serà d’un any, més un d’extraordinari per “acabar de preparar l’alumnat”. L’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària serà l’encarregada d’examinar els alumnes. El curs té un conveni amb Ferrocarrils de la Generalitat perquè l’alumnat hi faci les pràctiques. “Ja li va bé a l’empresa, perquè així formen els treballadors i ells veuen com va el sector”, va destacar el gerent de CEFF. A més, va afegir que a Saragossa hi ha quatre estudiants que volen treballar a Lleida.

Juan Manuel Rivas va tractar també la necessitat que amb l’increment de l’oferta de maquinistes, s’hauria de treballar en la millora de les infraestructures i en el transport de mercaderies amb ferrocarril. “A Europa, un 30% del transport es fa amb tren, a Espanya només es fa un 3,5%”, va finalitzar.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12