L’Aula Magna de l’Institut d’Estudis Ilerdencs va acollir ahir la presentació de la segona edició de la Festa del Llibre de Ponent, que se celebra aquest dissabte a Alguaire i omplirà la localitat del Segrià amb una desena de parades de llibreries i editorials de Ponent i la presència de nombrosos autors. La Festa es desenvoluparà en dos espais principals, amb les presentacions de llibres i altres actes a l’interior de l’església de Sant Serni, mentre que altres activitats es faran a l’exterior.
Entre les presentacions (12.30 hores), destaca el 35è Premi Josep Lladonosa d’Història Local, ‘Ramon Currià i Caelles (1881-1961). Estudi i recuperació del seu llegat musical. La seva música religiosa. Rere les passes de Richard Klein’, escrit per Josep Lluís Viladot i Petit. LA MAÑANA regalarà aquest llibre als seus lectors en la Diada de Sant Jordi. La jornada començarà a les 11.00 i passaran noms com Marta Alòs, Teresa Ibars, Juan Cal, Josep M. Nogueras, Ivet Eroles, Joan M. Minguet, Carles Llop, Adrià Álvarez i Montse Vendrell. La cloenda serà un acte d’homenatge a l’impressor i editor Lluís Pagès.
La directora dels Serveis Territorials de Cultura a Lleida, Montse Parra, va destacar la importància d’organitzar activitats literàries més enllà de la Diada de Sant Jordi i destacava que “es llegeix més del que sembla”. Per la seva banda, el director de l’IEI, Andreu Vàzquez, felicitava els impulsors per una iniciativa que “promociona la lectura, el món del llibre i, en definitiva, la cultura”. El regidor de Cultura d’Alguaire, Jaume Farreny, va reivindicar “l’equilibri territorial” en l’organització d’actes culturals i celebrava que “enguany hem ampliat parades, que mostraran tota la diversitat que tenim en la literatura”.
Finalment, la coordinadora de la Festa, Carme Vidalhuguet, va detallar una programació que vol ser “dinàmica”, amb actes d’una mitja hora de durada que s’aniran succeint i que incidiran sobretot en els autors i el sector professional de Ponent, “amb tots els gèneres i totes les edats representades”. També va remarcar que volen que sigui una jornada molt participativa, en què els lectors puguin compartir amb escriptores i escriptors.
També hi haurà activitats per als més petits i per als joves. Entre ells, dues sessions de contacontes amb la llibreria El Genet Blau (11.00 i 17.00 hores) i el taller de lectura per a adolescents que impartirà Ramon Besora.