Aitona, al Segrià, escalfa motors de cara a la campanya turística de la floració dels arbres fruiters, que es farà del 6 al 23 de març. Sota el lema ‘El rosa, la història d’Aitona’, s’espera mantenir els 20.000 visitants de l’any passat. Un dels principals atractius serà la iniciativa ‘Aitona, un somni en rosa’, que els divendres i dissabtes oferirà als visitants una experiència nocturna entre presseguers florits il·luminats, amb música de fons i una degustació de cava i de productes de proximitat, segons ha explicat l’alcaldessa, Rosa Pujol. Les visites als camps en floració, d’una hora i mitja de durada, es mantenen com l’activitat estrella del programa. Els primers indicis de floració s’espera que comencin a veure’s a finals de febrer.
Una altra de les iniciatives programades és ‘Doga’, on es convida els visitants a fer una caminada amb el seu gos i a compartir moments de relaxació amb l’animal, i jocs d’olfacte i detecció amb gos.
Segons l’educadora canina Lídia Miralles, l’activitat està pensada per “connectar d’una manera més profunda amb el nostre animal” i inclou “massatges, figures de ioga per a la persona i una relaxació conjunta”.
Els dies 8 i 22 de març es faran tasts a cegues amb degustació de cinc vins del celler Raimat, i el dia 15 un maridatge de vins amb sabors d’Aitona a la posta de sol.
Els caps de setmana també s’organitzarà una experiència gastronòmica amb una degustació de vermut ecològic amb nous, formatge, secallona i bastonets de proximitat.
Aquesta programació se suma a la ‘Festassa del Fruiturisme’ que se celebrarà l’1 de març, i a la 13a Caminada popular que tindrà lloc el dia 9 de març.














