Arrels Sant Ignasi va organitzar ahir una jornada de reivindicació de les persones sense llar i sense sostre. Amb l’ajuda i col·laboració de la Fundació Jericó van fer una flashmob que representava “el camí de Santiago”, un simbolisme dels 1.685 usuaris que han passat per l’entitat aquest 2024. Rosa Majoral, directora d’Arrels Sant Ignasi, indicava, a més, que del total, 1.185 eren persones sense llar i 204 sense sostre. Majoral va alertar que cada any atenen 50 sense sostre més, des que la xifra va sobrepassar les 100 persones –fa dos anys–.
El camí de Santiago representava el canvi que una persona viu des que està vivint al carrer en estat d’insalubritat, quan arriba a l’alberg i rep un rober en condicions, fa una comunitat d’amics i gent que l’ajuda, el conflicte de la burocràcia per tenir un habitatge digne i, finalment com aconsegueix tenir una llar amb “caliu i amor”.
En Felipe Jiménez és un exemple clar del treball i la reinserció d’Arrels. Va viure al carrer i gràcies al suport de l’entitat ara treballa al Col·legi Claver. En Felipe demana “consciència” social sobre el sensellarisme.