Després de tres victòries consecutives i cinc partits sense perdre, el Lleida Esportiu va encaixar en el Nou Sardenya el tercer revés de la temporada.
El Lleida va saltar al terreny de joc amb un equip format per Iñaki Álvarez en la porteria acompanyant a Fernando Cortijo, Neyder Lozano, Roger Figueras (c), Joan Campins, Quadri, Mateo, Agüero, Ton Ripoll.
Satoca, com a porter suplent, Soto, Toni, Rubio, Romero, Robles i Combes van partir esperant el seu torn des de la banqueta. Amb un ambient de gala en les repletes graderies del Nou Sardenya, amb una àmplia expedició lleidatana fent costat als seus, l’Europa va arrencar la trobada fidel al seu estil de local temible amb una pressió alta que dificultava la sortida de pilota dels homes que dirigeix Ángel Viadero.
Superada la mitja hora de partit el joc havia estat de molt de desgast per part de totes dues formacions però amb poques ocasions clares de gol. El tram final del primer temps es va animar, però més per part de l’equip escapulado que per part del conjunt de la capital del Segrià. Primer Neyder va cometre una perillosa falta en la frontal de l’àrea que li va costar una targeta groga que li impedirà jugar contra l’Hèrcules en el primer partit del 2024 en complir el cicle de sanció. El lleidatà Adrià Gené va llançar la falta de manera directa i la pilota va fregar el travesser sense més conseqüències. A l’Europa va ser titular també l’exjugador del Lleida Noel Carbonell. Abans d’arribar al descans, Neyder es va jugar l’expulsió amb una altra acció sancionada amb falta més vistosa que realment brusca, per la qual cosa l’àrbitre no va mostrar la segona groga. Amb el 0-0 inicial es va arribar a un final del primer temps que l’equip d’Ángel Viadero va agrair per a reordenar idees.
El segon acte va començar sense canvis, mantenint Ángel Viadero al central Neyder Lozano sobre el terreny de joc malgrat tenir una amonestació. En el minut 63 els lleidatans, ahir amb l’equipament de la senyera, van rebre una maçada en forma de gol en contra marcat per Servetti quan els de Viadero estaven amb un menys en haver-se retirat Quadri, que no podia seguir, i no haver-se efectuat encara el canvi.
Els lleidatans van reaccionar bé forçant dos córners, però l’afany d’anar a buscar l’empat també deixava més espais en la rereguarda que l’Europa va aprofitar per a tenir una altra clara ocasió.
L’equip de la capital del Segrià va trobar una bona combinació entre Montero i Cortijo que va acabar habilitant a Agüero perquè toqués la pilota dins de l’àrea en la qual va ser l’ocasió més clara dels de Viadero en la segona meitat, però el porter local Marc Vito va poder desviar la pilota a córner. Javi Robles va ser el futbolista triat per a suplir a Quadri. Encara vindrien més dificultats per al Lleida. En una falta innecessària concedida en la vora dreta de l’àrea del Lleida, un centre mil·limètric va sorprendre la defensa lleidatana que va assistir impertèrrita a la rematada franca del capità escapulado Cano, que va fer pujar el 2-0 al marcador amb la seva finalització de cap. El segon tant va noquejar al líder del grup, que en el minut 80 va veure com Eslava va controlar una pilota en l’àrea i va enganxar una rematada inapel·lable que es va convertir en el tercer punt passant a l’altura del travesser. Els últims canvis, amb la sortida de Toni Vicente, ja van ser anecdòtics. En els minuts de les escombraries ja no va passar res més i l’Europa va sumar el seu vuitè triomf consecutiu en el seu camp.