Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

El Sexenni democràtic, eix de la sisena Jornada d’Historiografia Local celebrada a l’IEI

FOTO: IEI / Una de les conferències incloses a la jornada d’ahir

ARTICLES - ZONA 2

L’Aula Magna de l’Institut d’Estudis Ilerdencs va acollir ahir la IV Jornada d’Historiografia Local, que en aquesta edició ha dut per títol ‘El Sexenni democràtic i els límits de l’estat liberal (1860-1880)’.

La jornada es va articular en tres àmbits, el primer dedicat a la política (el nou escenari; els comportaments electorals i l’opinió pública; el republicanisme i el carlisme; i el poder local i l’administració municipal); el segon, centrat en la societat (les elits; la qüestió social i l’obrerisme; i l’àmbit rural i l’àmbit urbà); i el tercer, destinat a la cultura (les institucions culturals i el món educatiu; i la sociabilitat).

A la jornada d’ahir, a partir de les ponències de diversos especialistes i en el marc de 1860-1880, període en què poden ser observades amb més perspectiva, s’han abordat algunes de les qüestions fonamentals que es van plantejar en el Sexenni. S’han examinat quines han estat i quines podrien ser les contribucions dels estudis locals i comarcals en la comprensió de temes i aspectes com ara la Revolució de 1868, la I República, la tercera guerra Carlina, la mobilització i la representació polítique o els poders locals.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12