L’Ajuntament de Bell-lloc ha pres mesures per reduir el consum d’aigua al municipi, davant de la greu situació de les reserves, i la manca de previsió pluviomètrica.
Segons el comunicat dels Canals d’Urgell “la reserva bruta del sistema Oliana-Rialb és de 95 hm³, que representa un volum útil disponible per a regs proper als 45 hm³, quan el consum mitjà del Canal Principal d’Urgell és superior als 450 hm³ anuals.”
El consistori en aquest escenari ha tancat el reg de les zones verdes, les fonts públiques, excepte la del pati de l’escola, mesures de reducció de consum d’aigua als equipaments municipals, i han demanat una subvenció a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per substituir canonades d’aigua potable del poble i reduir al màxim les fuites d’aigua. Es demana als veïns i veïnes de Bell-lloc d’Urgell que redueixin el consum d’aigua.