La líder de Sumar i vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz, va renunciar ahir com a coordinadora de la formació després dels mals resultats a les eleccions europees en obtenir tres escons, però continua al Govern i com presidenta del grup parlamentari al Congrés.
“És sempre la nostra responsabilitat i en aquest cas, i sens dubte cap, és la meva responsabilitat. La ciutadania ha parlat i jo em faré càrrec, per aquest motiu he decidit deixar el meu càrrec com a coordinadora de Sumar”, va dir Díaz en una compareixença a la seu del partit, en què va emplaçar les organitzacions que formen la coalició a debatre i obrir el camí per a la seva successió.
Va afirmar en la compareixença que per a les forces d’esquerra “no val seguir a la defensiva”, ni “sortir a empatar” a les eleccions en un context en què guanya terreny “la internacional de l’odi en les diferents expressions”, en al·lusió a la ultradreta.
“La meva obligació, per tant, és garantir que el Govern de coalició progressista converteixi aquest mar de fons ple d’odi i desafecció en una onada de drets i d’esperança perquè estic convençuda que aquest Govern és la millor eina per millorar la vida de la gent “, va afegir Díaz tot seguit per deixar clar que seguirà al Govern.
Un ministre d’Israel fa mofa de Díaz i Sánchez
El ministre d’Exteriors hebreu, Israel Katz, va dir que els electors “han castigat” la coalició de govern del PSOE i Sumar amb una “derrota rotunda”, i ho va atribuir al seu reconeixement de Palestina. En un missatge a ‘X’, Katz va publicar una foto generada amb IA amb Sánchez i Díaz amb ous a la cara. “Resulta que abraçar els assassins i violadors de Hamàs no compensa”, va dir.