La sala d’educació sanitària del CAP de Tremp va acollir el passat 17 de març una xerrada multidisciplinària centrada en la millora dels hàbits del son, amb una gran acollida per part de la població.
L’activitat va comptar amb la participació de diferents professionals del centre. Anna Grau, dietista-nutricionista, va oferir pautes per millorar l’alimentació i va introduir el concepte de crononutrició, explicant la importància de sincronitzar els àpats amb els ritmes biològics. Montse Caselles, referent de benestar emocional comunitari, va parlar sobre la higiene del son i va presentar el funcionament dels grups de millora del son, proporcionant estratègies pràctiques per afavorir un descans de qualitat. La fisioterapeuta Maria Clèries va explicar el paper del sistema nerviós simpàtic i parasimpàtic, i com aquest influeix directament en la qualitat del descans. Finalment, la doctora Riart va abordar el paper dels fàrmacs, explicant com interactuen en el nostre cos i com es poden integrar dins d’un abordatge global per aconseguir uns hàbits de son més saludables.
La xerrada va assolir l’aforament complet amb la participació de 50 persones, de les quals una vintena es van inscriure als grups de millora del son. Aquesta iniciativa s’emmarca dins del treball de l’equip comunitari del CAP de Tremp, que en el seu diagnòstic de salut ha detectat una elevada prevalença de problemes de son a la població. Per aquest motiu, i coincidint amb la commemoració del Dia Mundial del Son, s’organitza anualment aquesta activitat amb l’objectiu de promoure hàbits saludables i millorar el benestar de la comunitat.














