Vuit hores va durar la tercera ronda de negociacions entre Ucraïna i Rússia, amb la mediació dels Estats Units, el principal resultat conegut de la qual han estat els plantejaments de com es verificaria el respecte d’un alto el foc, un cop hi hagi un acord, segons van reconèixer les parts.
Un veritable cessament de les hostilitats representa l’única via cap a la pau, però aquesta sembla impossible immediatament, quan queden sis dies perquè es compleixin quatre anys de l’inici de l’agressió russa contra Ucraïna (24 de febrer).
Les fonts diplomàtiques van coincidir a les reunions van ser molt tenses i que Rússia no es va moure pel que fa a les seves exigències. És sabut que exigeix -entre altres coses- que Ucraïna li cedeixi territori, concretament la superfície de la regió del Donbàs que encara no controla (actualment ocupa pràcticament el 20% d’Ucraïna).
Una resolució concreta va ser que es va acordar que “aviat” hi haurà una nova ronda de negociacions, encara que no es va decidir sobre lloc ni data.
La lectura pública més detallada del que va passar durant les reunions va ser la del president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, que va confirmar que hi va haver progrés quant a definir la verificació d’un eventual alto el foc, però que només es podrà fer realitat quan hi hagi voluntat política de Rússia.














