Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

“Volem superar el miler de turistes a finals d’any”

L’Espai Orígens encara l’estiu amb l’ànim de créixer i recupera dues activitats cancel·lades per la pandèmia

ARTICLES - ZONA 2

L’Espai Orígens, centre de divulgació del patrimoni natural i cultural del territori situat a Camarasa, encara la temporada d’estiu amb l’objectiu d’augmentar el nombre de visitants i el focus situat en poder superar el miler de turistes a finals d’any. L’oferta d’activitats és àmplia i per a tots els gustos. En aquest sentit, l’espai ofereix en programació regular cada cap de setmana les activitats del Prehistòria’t i la visita al jaciment neandertal de la Roca dels Bous 2.0, que són dues de les propostes que tenen més èxit entre els visitants, ja que, com expliquen, són les més demandades per la gent. Per aquest motiu, Espai Orígens ofereix cada dissabte i diumenge dels mesos de juliol i agost aquestes activitats.

Una de les novetats d’enguany és la recuperació de les activitats Arqueòleg per un dia i Artista per un dia, dues propostes que ja es feien abans de la pandèmia, i que ara es tornen a oferir. Totes dues es fan al mateix centre. Els responsables també detallen que es reprenen les visites a la Central Hidroelèctrica de Camarasa. Totes aquestes tres activitats es fan una vegada al mes.

PERSPECTIVES D’UNA BONA TEMPORADA
Des de l’Espai Orígens es mostren confiats a tenir una molt bona temporada pel que fa a l’afluència de turistes. En aquest sentit, celebren que la tendència fins al mes de juny va a l’alça i per aquest motiu aspiren a superar el miler de turistes a finals d’any. Pel que fa al perfil de visitant, el més habitual són grups de famílies, amics o esplais i centres excursionistes que “cerquen quelcom més al territori, i les nostres activitats els ofereix aquest valor afegit, ja que coneixem o s’apropem al territori d’una forma diferent”, argumenten.
Entrant més al detall de les activitats que es poden gaudir al centre, primer es pot començar parlant del Prehistòria’t. Es tracta d’una proposta que permet als visitants veure i experimentar com era la vida quotidiana a la prehistòria, mitjançant un recorregut que es complementa amb diferents activitats.

La visita a la Roca dels Bous es fa mitjançant tauletes digitals i dona la possibilitat de conèixer un jaciment en el qual s’han documentat ocupacions neandertals de fa més de 50.000 anys. D’aquesta manera es pot comprendre com eren i com vivien els nostres avantpassats mitjançant les tècniques de recerca del camp de l’arqueologia. L’activitat Arqueòleg per un dia permet passar una vetllada en família al Parc Arqueològic de Sant Llorenç de Montgai mentre es desenterra el passat i es reconstrueix la vida de fa milers d’anys. L’Espai Orígens es dedica a la investigació i a la divulgació del patrimoni des dels vessants educatius, lúdics i turístics i pretén relacionar el coneixement que es desprèn del treball de recerca arqueològica amb les activitats de caràcter experiencial.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8