Els Mossos d’Esquadra han detingut un jove menor d’edat a Bellmunt d’Urgell (Noguera) al qual acusen de ser creador i administrador dels canals de comunicació de Blocus de la demarcació de Lleida. Sota aquesta marca, i amb el pretext de manifestar-se contra el malestar social per qüestions com l’habitatge o l’educació, hi ha hagut multitud de convocatòries en les últimes jornades a través de les xarxes socials que s’han traduït en aldarulls, actes vandàlics i saqueigs. La policia catalana assegura que el menor ara detingut «incitava, dirigia i donava indicacions» a la resta d’integrants dels grups per cometre actes delictius d’aquesta mena i per atacar les forces d’ordre públic el pròxim 31 d’octubre a la capital del Segrià.
Agents de la Comissaria General d’Informació han practicat la detenció aquesta tarda. El menor té 16 anys i se’l considera presumpte autor dels delictes de conspiració per a la comissió de desordres públics i d’incitació a cometre danys i saquejos a la ciutat de Lleida dissabte vinent.
Sota el nom de ‘Blocus Lleida’, els Mossos sospiten que el jove havia creat els canals de comunicació en aplicacions de missatgeria instantània a principi de setmana.
El detingut havia creat grups a diferents xarxes socials i missatgeria, pels quals difonia «contingut idoni» per incitar a cometre actes vandàlics, saquejos a comerços i atacs a les forces d’ordre públic.
En aquests grups es planejava com haurien de fer-se els saquejos i a quin tipus de comerç, com anar vestit per evitar ser identificats i es parlava d’utilitzar la violència i artefactes lesius contra la policia.
La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.














