El CaixaForum Lleida va inaugurar ahir l’exposició ‘Còmic. Somnis i història’, que proposa un recorregut per la història del còmic occidental i que “subratlla la doble condició del còmic com a eina de reflexió sobre el present i el futur, i com a mitjà poderós de creació de realitats paral·leles, mons imaginaris, utopies i distopies”, explicaven en la presentació la directora de l’equipament, Maribel Tost, el col·leccionista i comissari de la mostra Bernard Mahé, i l’assessor Vicent Sanchis.
‘Còmic. Somnis i història’ inclou 144 originals i una reproducció del considerat el primer còmic modern ‘The Yellow Kid’, de Richard Felton Outcault, del 1896. Pel que fa als originals, els visitants poden gaudir d’obres dels grans mestres d’àmbits nacional i internacional com ‘Little Nemo in Slumberland’, de Winsor McCay; ‘Terry y los piratas’, de Milton Caniff; ‘Tintín’, d’Hergé; ‘Flash Gordon’, d’Alex Raymond; ‘Dropsie Avenue’, de Will Eisner; diferents obres de Moebius; ‘Corto Maltès’, d’Hugo Pratt, o ‘Mafalda’, de Quino. A més, altres noms de la mostra són Alex Raymond, Jack Kirby, Francisco Ibáñez, Juanjo Guarnido, Goscinny i Uderzo, Alberto Breccia, Enki Bilal o Robert Crumb.
Distribuïda en vuit àmbits, l’exposició mostra els inicis d’aquest gènere, la seva eclosió amb els mitjans d’impressió massius, el naixement i el mite dels superherois, l’edat d’or del còmic francobelga, l’arribada de la modernitat a l’entorn de l’eix Itàlia-Argentina, l’explosió del gènere fantàstic i la nova avantguarda sorgida en les últimes dècades, amb especial atenció a l’evolució del còmic a Espanya. La mostra, que neix de col·lecció de Bernard Mahé, una de les més importants d’Europa, es completa amb primeres edicions de revistes i llibres, reproduccions digitals i un muntatge escenogràfic d’Ignasi Cristià.