Bona part dels habitants de petits pobles de muntanya, sobretot els que queden més allunyats de les principals vies de comunicació, pateixen mancances en el servei de paqueteria a domicili que presten diverses empreses de missatgeria. La raó principal és que a les companyies no els hi surt rendible econòmicament fer aquests desplaçaments i, per tant, opten per intentar que siguin els receptors els que vagin a recollir-lo a la capital de la seva comarca. Una situació que, sovint, desconeixen quan fan la compra, ja que esperen que el producte els arribi a la porta de casa. Per tal d’analitzar l’abast d’aquest problema, una cinquantena de veïns dels 250 que hi ha la vall de la Vansa i Tuixent s’han organitzat per demanar millores en el servei.
L’agrupació de veïns es va posar en marxa a finals de novembre i, en un mes, ja s’ha constatat que fins a sis paquets han acabat sent retornats al seu origen. Un dels seus integrants, Mario Mata, diu que aquesta acaba sent la conseqüència quan no hi ha acord entre l’empresa de missatgeria i el receptor del producte per fer l’entrega, habitualment a la capital de comarca. A més, s’estan trobant amb casos en què la companyia els hi demana que contractin i paguin un transport privat, quan el servei ja contractat inclou l’arribada de la compra a la porta de casa.
Mata apunta que són conscients que viuen a una hora en cotxe de la Seu i, per tant, ja es resignen a no rebre els paquets en un termini de 24 hores.