Veïns de l’edifici del número 39 del carrer Doctor Combelles van denunciar ahir “l’infern” que estan vivint des de fa cinc anys arran de l’okupació d’un pis, una situació que ha empìtjorat aquest cap de setmana.
Un portaveu de la comunitat de propietaris va explicar que una dona va okupar un pis ara fa cinc anys per rellogar-lo a altres persones. Aquestes, després de provocar diversos actes incívics i molèsties al veïnat, van marxar. Va ser en aquest moment, que, segons van explicar, la dona okupa va utilitzar el pis per emmagatzemar tot tipus de deixalles i deixar-hi diversos gossos, alguns dels quals estaven ferits i algun estava mort.
Segons els veïns, la Guàrdia Urbana va retirar els animals i el propietari del pis, un banc, va posar una porta antiokupa, però sense netejar tota la brutícia acumulada, que “fa una pudor insoportable i que hem de patir tots els veïns”, va apuntar.
La dona, de 34 anys i nacionalitat espanyola, va intentar tornar a okupar el pis el passat diumenge i va estampar una llamborda del carrer contra la porta d’entrada de la comunitat i va trencar el vidre i després va començar a amenaçar els habitants de l’edifici. En arribar una patrulla de la Guàrdia Urbana, la dona va dir que es volia autolesionar i després va amenaçar i va intentar agredir amb un vidre els policies. Va ser detinguda com a presumpta autora d’un delicte de danys i amenaces.
A partir d’aquest dia, la dona, normalment sola i a vegades acompanyada d’altres persones, intenta accedir a l’immoble de nit i tornar a okupar el pis tot amenaçant els veïns que posen obstacles per impedir-ho. Així, els habitants de l’immoble estan atents tota la nit i, quan detecten que la dona vol entrar, baixen per dialogar amb ella i intentar que marxi. Segons els veïns, moltes vegades reben amenaces. De fet, ja no poden dormir tranquils des de fa temps.