Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Uns 300 alumnes coneixen les oportunitats de futur del sector de l’aeronàutica a la fira Lleida Air Challenge

La cita ha reunit una vintena d'expositors com escoles de pilots i d'auxiliars de vol a l'aeroport de Lleida-Alguaire

Expositors de la jornada acadèmica de la Fira Lleida Air Challenge

ARTICLES - ZONA 2

Uns 300 alumnes d’ESO i Batxillerat de 5 centres educatius de la ciutat de Lleida i voltants han conegut les oportunitats de futur que ofereix el sector l’aeronàutica durant una jornada acadèmica a la fira Lleida Air Challenge. La cita és una de les novetats del programa d’enguany i ha reunit una vintena d’expositors com escoles de formació de pilots i d’auxiliars de vol, entre altres, en un dels espais habilitats a l’aeroport de Lleida-Alguaire. La fira obrirà les portes al públic de manera oficial aquest dissabte amb la participació d’uns 90 expositors. Fins diumenge, també s’han previst activitats com festivals aeris i l’espectacle de drons més gran i llarg fet fins ara a Catalunya, segons l’organització, amb més de 2.000 drons.

La directora de la Fira Lleida Air Challenge, Meritxell Codina, ha explicat que al llarg del matí els alumnes han mostrat «molta curiositat» per les diferents opcions que ofereix el certamen. «Hem convidat en aquesta primera edició de la jornada acadèmica els centres més propers a l’aeroport i esperem que la trobada pugui consolidar-se en futures edicions», ha conclòs.

El Ferran Vilamajó és un dels alumnes de l’Institut d’Almenar que han passejat pel recinte on estan habilitats els expositors. «Sempre m’ha agradat el tema de pilotar avions i volar. També m’agrada molt la química, però després de conèixer les diferents opcions que s’ofereixen a Catalunya, no descarto provar algun curs dels que he vist avui», ha indicat. La professora de l’Institut Castell dels Templers de Lleida Lourdes Flotats ha comentat que la fira és un bon lloc perquè l’alumnat conegui totes les oportunitats i possibilitats de futur. «Sobretot les que tenen a prop de casa seva», ha detallat.

D’altra banda, el Miguel Ángel Esteve, de l’escola d’aviació Airpull Aviation de València, ha explicat que actualment ha incrementat l’interès pel sector de l’aviació. «És en aquestes fires on aconseguim apropar-nos als joves perquè coneguin les sortides i un mercat laboral no només amb molt futur, sinó també amb molt present», ha destacat.

Obertura oficial del certamen aquest dissabte

La 12a edició de la Fira Lleida Air Challenge obrirà les portes al públic de manera oficial aquest dissabte amb una norantena d’expositors. L’organització preveu superar les 9.000 persones que en edicions anteriors van recórrer el recinte de l’aeroport de Lleida-Alguaire.

Un dels atractius del certament d’enguany és un espectacle de 2.000 drons d’uns 20 minuts de durada. Durant 20 minuts, els aparells dibuixaran formes i figures sincronitzades amb llum i moviment sobre el cel de l’aeroport. Segons l’organització, serà l’espectacle amb més drons i de més durada dels que s’han fet fins ara a Catalunya. Així mateix, la fira acollirà un festival aeri dissabte a la tarda i diumenge al matí.

En l’àmbit professional, la mostra reunirà empreses i entitats vinculades als cinc grans àmbits d’activitat de l’aeroport: formació, tecnologia, manteniment, New Space i activitat comercial. Entre les noves incorporacions hi ha ENAIRE, el Barcelona Supercomputing Center (BSC) i el Clúster AEROS, així com empreses especialitzades en drons civils i solucions aèries per a usos professionals.

Richard Vinuesa, director tècnic de la fira, ha explicat que enguany compten amb la participació de l’empresa DJI Enterprise, «una de les  més importants de tecnologia dron». En aquest sentit, es faran assajos i simulacres d’un atac terrestre per mostrar els usos de la tecnologia aplicada a la defensa passiva. També en matèria de seguretat, una de les novetats que es presentaran també seran les màquines autònomes DJI Dock 3, drons que fixen matricules i persones.

La programació de la fira inclourà conferències sobre intel·ligència artificial, digitalització dels processos de treball, hidrogen verd aplicat a l’aviació, formació de pilots i tripulacions, noves professions del sector i hidroaviació, entre altres qüestions. L’organització també posa enguany l’accent en la mobilitat aèria avançada i en l’evolució de les noves formes d’operar l’espai aeri.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8