La Setmana de la Moda, que aposta per la circularitat i la reutilització dels teixits, començarà aquest dilluns amb les activitats de Madrid és Moda (MeM), plataforma que retrà homenatge als oficis de la costura i continuarà amb la passarel·la Mercedes-Benz Fashion Week (MBFWM) que arrencarà amb la col·lecció de Pedro del Hierro.
A l’escenari de la Setmana de la Moda de Madrid es gestarà una transformació significativa que no només celebra l’avantguarda estilística, sinó que també destaca com un aparador important per a propostes sostenibles i conscients.
Els dissenyadors aposten per una moda més ètica i circular. Volen redefinir el panorama de la indústria amb la incorporació de teixits reciclats i de fibres sostenibles per demostrar que la moda responsable també és sinònim d’elegància. MeM i MBFWM, que treballen sota el paraigua de Madrid Capital de Moda de l’Ajuntament de Madrid, són dues activitats complementàries que impulsen la feina dels creadors de la moda d’Espanya amb calendaris diferents i autonomia pròpia.
‘L’art invisible de la moda’ és el fil conductor de la nova edició de Madrid és Moda, que estarà centrada a donar visibilitat als oficis de la moda com sastres, patronistes, brodadors, cosidores, tenyidors, modistes o estampadors, diu el president d’ACME, Modesto Lomba. L’objectiu d’aquesta nova edició, a més de mostrar la feina dels creadors, “és reivindicar aquestes professions de la moda per acostar-los, per una banda, als joves que aspiren a dedicar-se a aquesta indústria, i de l’altra, als consumidors”, afegeix.
Del 12 al 14 de febrer, MeM presentarà les propostes de 28 dissenyadors, entre elles la col·lecció de Moisés Nieto confeccionat amb teixits reciclats o la de Dominnic, Pilar Dalbat, Devota&Lomba o la nupcial de Juan Vidal. El coreògraf Dani Panullo inaugurarà MeM amb una ‘performance’ que fusiona moda i dansa contemporània.