La plataforma Rescap-2, que agrupa les entitats i formacions polítiques de Ponent que demanaven l’alliberament del peatge de l’AP-2, va proposar ahir utilitzar l’accés d’Artesa de Lleida com a sortida al futur polígon de Torreblanca.
En un comunicat, la plataforma va afirmar que veu “innecessària” la millora de l’N-240 que proposa l’Estat i que planteja la creació d’una nova infraestructura viària entre les Borges Blanques i Lleida, consistent en un primer tram de nova construcció d’11 quilòmetres de 2-3 carrils i un segon tram que convertiria l’actual N-240 en una autovia.
La plataforma considera que les premisses de què parteix l’estudi informatiu presentat per l’Estat sobre sinistralitat i volum de trànsit són “falses” i argumenta que el trànsit a la via ja ha baixat i, per tant, “no està congestionada”, basant-se en unes declaracions del subdelegat del govern a Lleida, José Crespín, on afirmava que el trànsit havia baixat un 54%. I sobre la sinistralitat diuen que també s’ha reduït “dràsticament”. “Del 2010 al 2020, la carretera es va cobrar la vida de 32 persones entre Montblanc i Lleida. Del 2021 cap aquí, el nombre de víctimes mortals ha sigut zero. El nombre d’accidents, a més, ha passat d’una mitjana anual de 36 a 23”.
Rescap-2 sosté que amb aquest escenari és “inconcebible” que ara es plantegi una megainfraestructura que mai abans havia estat sobre la taula, “amb tot el que suposa de cost econòmic, ambiental i territorial, passant pel mig d’una zona ja extremadament castigada”, i també critica que el projecte no tingui en compte “les rotondes històricament reclamades, una mesura que s’ha demostrat altament eficient per a la seguretat vial en el cas de Margalef”. Així, la plataforma entén que aquest projecte “no té res a veure amb el trànsit i la sinistralitat” i considera que és una solució per donar sortida al futur polígon de Torreblanca. “Aquest, entenem, és el veritable motiu de la tria de l’opció plantejada”, asseguren.