Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Una ILP vol reformar l’educació infantil i tenir més professionals

La proposta vol reconèixer totes les hores com a educatives, revisar les titulacions i millorar l’organització dels educadors

FOTO_ Laura Busquets (ACN) Dos infants en una escola bressol de Boi de Lluçanès

ARTICLES - ZONA 2

La Jornada 0-3: On tot comença, celebrada a Vic, va ser l’escenari de presentació d’una iniciativa legislativa popular (ILP) que pretén reformar l’educació infantil i incorporar-hi més professionals.
La ILP, que els impulsors volen registrar al Parlament els pròxims dies, vol reformar la llei actual per tal que totes les hores d’escola bressol siguin considerades educatives, incloent-hi les de descans i àpats, i que es reconegui la planificació i organització d’aquestes activitats com a “part essencial” de la feina educativa.
Segons va informar l’Ajuntament de Vic, els impulsors de la ILP consideren que la formació dels professionals d’infantil ha de ser específica i que els centres s’han de poder adaptar a les necessitats dels infants alhora que garanteixin una jornada laboral adequada.
Proposen que cada grup d’infants tingui almenys dues educadores simultànies i que hi hagi la figura d’un psicopedagog o psicòleg. També reclamen temps no lectiu per a la preparació pedagògica, recursos per atendre la diversitat i una formació inicial conseqüent amb la “complexitat de l’etapa”.
La ILP, que necessita 50.000 signatures per a poder tirar endavant, inicia ara una campanya de recollida de suports.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 9

ARTICLES - ZONA 10

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12