El jove xef balaguerí de 25 anys, Xavier Pla, fa gairebé dos mesos que regenta el primer, i fins ara únic, restaurant que serveix només pintxos a la Xina. El local amb el nom homònim a la tradicional cuina basca és ja una referència entre els joves ‘influencers’ asiàtics de Hong Kong que volen provar la cuina espanyola i basca, però amb tocs d’autor.
Contactat per Edgar Sanuy, un altre cuiner balaguerí, Xavier Pla va emprendre el viatge a la Xina, enamorat de la cultura asiàtica. Després d’haver format part d’un restaurant irlandès que va guanyar el 2024 una Estrella Michelín, el ‘The Bishop’s Buttery’ i haver treballat també a l’ABaC, Xavier Pla lidera un equip de treballadors a Hong, que “comprenen” la seva jove edat. “He obert el restaurant perquè saben els propietaris del grup que tinc el nivell per fer-ho”, va detallar. El restaurant ‘Pintxos’ forma part del grup Epicurian, que té negocis en altres països.
Ara, al capdavant de la gestió i de la cuina, Pla omple cada dia el seu local, amb pintxos típics com la ‘gilda’, però altres més elaborats. “Volia deixar la cuina d’autor, però em costa”, va dir. El xef va afegir que “és impossible obrir un local tradicional al 100%. La gent vol menjar tradicional, però fer-ho en un lloc ‘glamurós’”.