Una desena de comerços i altres entitats ocupen durant dos dies una o diverses places d’estacionament per desenvolupar-hi activitats en el marc del Parking Day. FOTO: Mario Gascón / Un dels espais habilitats al carrer Bisbe Ruano per realitzar el Parking Day.
La tinent d’alcalde de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón, i la regidora de Persones Grans, Salut i Consum, Anna Miranda, van visitar ahir al matí les activitats del Parking Day que se celebren, a Lleida, en el marc de la Setmana de la Mobilitat. La pluja va impedir que es fessin actes a la tarda. El Parking Day va néixer a San Francisco i s’ha convertit en una jornada que se celebra a escala mundial. Els vianants guanyen espai a la zona d’aparcaments de la via pública.
A la ciutat de Lleida, la Paeria, l’organitza durant dos dies, ahir i avui. Hi participen una desena d’establiments comercials i altres entitats que durant dos dies ocuparan una o diverses places d’estacionament per desenvolupar-hi activitats (expositors, espais de descans, tallers, música, teatre en directe, entre d’altres). Aquesta ocupació s’ha de fer protegint el perímetre amb elements alts i visibles, com ara tanques, testos de plantes o similars, o bé amb la col·locació de tarimes o palets per elevar-ne la superfície.
L’Ajuntament s’encarrega de senyalitzar l’espai per tal que quedi lliure de vehicles el dia de l’activitat. Els elements per delimitar l’espai, així com els elements decoratius o per dur a terme les activitats les aporta l’entitat que sol·liciti participar en la jornada. La tinent d’alcalde de Seguretat, Mobilitat i Civisme va visitar l’espai que ha preparat la botiga D19 i va explicar els detalls de la iniciativa que reivindica més espai per a les persones i menys espais pels vehicles. També va destacar el paper dinamitzador dels espais habilitats pel Parking Day, una de les propietàries de l’establiment, Aurora Collado.
Pel que fa a la Setmana de la Mobilitat, la Paeria ha programat diferents activitats des d’avui, dissabte, fins el dia 22 de setembre. A banda del Parking Day, es farà una pedalada, diumenge, dia 17. La Pedalada Popular sortirà a les 11 del matí i recorrerà 9 quilòmetres amb sortida i arribada a la Plaça Ricard Viñes. Aquesta activitat es conjuga amb totes les activitats que es faran a la zona en el que es coneix com l’Open Street Day, el dia del carrer obert.
També s’ha previst una cursa interurbana de transports per al dia 20 de setembre. Organitzada per l’Associació de Promoció del Transport Públic, (PTP), i l’ATM de Lleida, la cursa transcorrerà entre algunes capitals de comarca i hi participaran mitjans de transports diferents. Divendres 22, es visitaran entorns escolars on es realitzaran projectes de Fons Europeus NextGen pensats per a la mobilitat de vianants.