El Departament de Salut va informar poc abans de les vuit del vespre que s’havia resolt l’avaria telefònica que impedia fer o rebre trucades a una part dels Centres d’Atenció Primària (CAP) de Catalunya des del migdia per una caiguda del proveïdor.
Segons fonts de Salut, aquesta avaria va afectar la major part de CAP de Lleida i el Pirineu, tot i que la incidència va ser menor que si s’hagués produït en horari de matí.
La conselleria va assenyalar al principi de la incidència que els usuaris es podien adreçar al 061 Salut Respon davant de qualsevol consulta urgent o dubte de salut. També indicava que l’avaria era intermitent. El Departament va demanar disculpes per les molèsties que aquesta incidència en part de la xarxa d’atenció primària hagués pogut ocasionar.
Cal recordar que Telefónica, Vodafone, MasOrange i Digi van assegurar dimarts haver recuperat ja més del 95% dels seus serveis de telefonia mòbil i connexió a internet, un dia després que dilluns es produís una apagada a tota la península Ibèrica.