Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Un tribunal neerlandès prohibeix al govern exportar peces d’avions de combat F-35 a Israel

Imatge d'un avió de combat F-16 a la base aèria de Florennes (Bèlgica)

ARTICLES - ZONA 2

Un tribunal neerlandès ha prohibit al govern del país exportar peces d’avions de combat F-35 a Israel. La decisió arriba després que diverses organitzacions presentessin una denúncia contra l’estat europeu, les quals apuntaven que les aeronaus s’estaven utilitzant per atacar Gaza. En la resolució publicada aquest dilluns, els magistrats donen un marge de set dies per detenir les entregues en considerar que hi ha “un risc evident” que els avions s’estan emprant per violar el dret humanitari a la franja. En aquesta línia, l’alt representant de la UE, Josep Borrell, ha plantejat precisament als Estats Units que aturin l’enviament d’armes a Tel-Aviv per contenir el nombre de víctimes mortals a Palestina.

Per altra banda, el mateix dirigent català ha expressat aquest dilluns la seva “profunda preocupació” per les recents amenaces d’Israel de llançar un atac al pas fronterer de Rafah sense haver plantejat un pla d’evacuació per a la població civil. “Netanyahu ha demanat l’evacuació d’1,7 milions de persones sense dir-los on podien ser evacuades; la situació amb Egipte és molt tensa”, ha reconegut.

Crítiques a Israel des de Podem 

Arran de la publicació de la sentència, la secretaria general de Podem i exministra de Drets Socials i Agenda 2030, Ione Belarra, ha criticat l’actitud del mateix executiu espanyol i la seva relació amb Tel-Aviv. “El govern va enviar material militar a Israel malgrat dir que no ho estava fent. Això se suma a la compra d’armes a Israel -més de 300 milions el 2030- que continua finançant el genocidi; quina ràbia em fa tanta hipocresia”, ha escrit a X.

Més de 28.000 morts

Segons les últimes actualitzacions facilitades pel ministeri de Salut de Gaza, el nombre de víctimes mortals a la franja des del 7 d’octubre passat ha crescut fins a les 28.340, juntament amb gairebé 68.000 ferits.

Aquest mateix dilluns, les autoritats palestines han informat d’un atac aeri per part d’Israel prop del pas fronterer de Rafah que ha provocat almenys 67 morts i dotzenes de ferits. El mateix temps, les tropes israelianes han notificat de l’alliberament de dos ostatges retinguts per Hamàs en una intervenció a la mateixa zona.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12