Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Un projecte educatiu fomentarà el pensament computacional

Un total de 6.825 estudiants d’educació primària i primer cicle d’ESO de 273 centres de tot el territori català ja s’hi han inscrit

FOTO_ Generalitat Robots en acció! vol fomentar el pensament computacional amb l’ús dels equipaments de robòtica

ARTICLES - ZONA 2

El departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat ha posat en marxa un nou projecte, batejat “Robots en acció!”, destinat a fomentar el pensament computacional entre alumnes d’infantil, educació primària i primer cicle de l’ESO mitjançant l’ús de equips de robòtica.
Coincidint amb l’Any internacional de la Ciència i la Tecnologia Quàntiques, l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació i Formació Professional ha dissenyat aquest nou projecte, en què l’alumnat dels centres participants haurà de superar sis missions o reptes amb l’ajuda dels equips de robòtica disponibles en el seu centre educatiu.
Cada missió permetrà introduir conceptes relacionats amb la didàctica de la física i treballar-los a classe. L’argument d’aquesta aventura s’articula al voltant del segrest d’una científica pels habitants d’un planeta d’una galàxia llunyana: l’alumnat haurà d’esbrinar on està retinguda, alliberar-la i ajudar-la a escapar. Cada mes es publicarà un nou repte, que es podran treballar de manera asíncrona en els centres educatius en funció de les seves necessitats d’organització. Els centres educatius que vulguin participar en aquest projecte hauran d’omplir un formulari de participació on hauran de consignar l’equipament (robots, plaques, etc.) de què disposen. De moment ja s’hi ha inscrit 273 centres, que suposen un total de 6.825 alumnes de primària i primer cicle d’ESO. Un cop superat cada repte, els participants hauran d’enviar un vídeo curt on expliquin com han treballat i es mostri el robot o placa en funcionament. Els grups que resolguin els reptes de manera més reeixida seran mencionats a la pàgina web del projecte i convidats a participar en XVII Jornada de Programació i Robòtica Educatives.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12