Un Jutjat de Las Palmas de Gran Canaria ha condemnat a any i mig de presó al raper Francisco Manuel González, Frankie Gee, per amenaçar i injuriar a un periodista amb expressions homòfobes, en una sentència que li prohibeix durant quatre anys tenir comptes en Facebook, Instagram i YouTube, les tres xarxes socials que va utilitzar en el seu assetjament a l’informador.
En una sentència a la qual ha tingut a accés EFE, la jutge penal número 4 de la capital grancanaria declara provat que el raper va emprendre durant any i mig (des de novembre de 2021 fins a maig de 2023) tota una campanya d’insults, atacs i amenaces contra Francisco Fajardo, periodista de tribunals de ‘Canàries 7’.
I tot això, com a resposta al fet que Fajardo havia publicat en el periòdic una notícia certa, com era que la Fiscalia ho havia denunciat per un delicte d’odi i demanava presó per a ell per haver difós, presumptament, missatges xenòfobs contra els immigrants, acusació de la qual després Frankie Gee va ser jutjat i absolt.
El raper va reaccionar difonent tota mena d’injúries en Facebook, Instagram i Youtube contra Fajardo, amb missatges en els quals utilitzava de manera recurrent insults i expressions homòfobes (com ‘mariconazo‘, ‘bujarró’, ‘pajarón‘ o ‘ves-te’n a que et donin pel cul’), un detall que la magistrada Pilar Verástegui té en compte en la seva fallada per a aplicar-li l’agreujant d’odi.
Les seves amenaces no es van detenir ni tan sols quan un jutge li va imposar com a mesura cautelar abstenir-se de posar-se en contacte amb Fajardo o esmentar-ho en xarxes socials (fet que li ha valgut una altra condemna per trencament d’ordre judicial, en una altra sentència).
També va telefonar de forma repetida al periodista i es va plantar diverses vegades a la porta de ‘Canàries 7’ per a fer transmissions per xarxes socials en les quals insistia en els seus atacs contra ell.
La sentència ressalta que Frankie Gee no sols va proferir insults de tota mena contra l’informador en xarxes socials (“li tinc un assetjament fet en Facebook de bojos, per pallasso‘, va arribar a presumir), sinó també amenaces clares i concretes contra la seva integritat, com “et tallaria en mil trossos”, “a cada porc li arriba el seu Sant Martí” o “et fondré els ploms i el recte”.
Fins al punt, recull la resolució, que Fajardo va reconèixer durant el judici que va passar por i que, amb freqüència, treia el cap a l’entrada de la redacció del periòdic per a comprovar si Frankie Gee estava o no per la zona, abans de sortir al carrer.
En la vista, el raper va intentar al·legar que els seus insults i amenaces no anaven dirigits contra ningú en concret i que, en qualsevol cas, actuava “en legítima defensa”, perquè assegura que havia tingut problemes en el seu barri, La Isleta, en saber-se que la Fiscalia l’acusava de racisme i xenofòbia (en un escrit d’acusació que no sols va publicar ‘Canàries 7’, sinó que van reproduir més mitjans).
Respecte al primer, la jutge li respon que les proves no deixen lloc a dubtes sobre que el blanc dels seus atacs era Fajardo i, quant a la legítima defensa que al·legava, falla que en aquest cas no cal aplicar-la ni com a eximent (així la invocava la defensa) ni tampoc com a atenuant de la seva conducta.
La magistrada assenyala que no qüestiona que la informació de la qual es queixava li hagués pogut provocar “molèsties”, però li recorda que “l’ordenament jurídic li brinda nombrosos mitjans si entenia (…) que el seu honor o intimitat havien estat vulnerats”.
La sentència entén que tant les amenaces com les injúries van ser comeses “amb publicitat” gràcies a les xarxes socials que Frankie Gee utilitzava, per la qual cosa condemna a tancar els seus comptes en les tres (Facebook, Instagram i YouTube) i li prohibeix obrir altres noves durant quatre anys (dos per les injúries i dues per les amenaces).
A més, li imposa una multa de 2.340 euros i l’obliga a indemnitzar amb 30.000 euros al periodista i amb 3.000 euros a la seva neboda, una cantant a la qual també va atacar cridant-la “bollera“.