Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Un heroi de la Bordeta salva un jove de morir al Canal de Seròs

Javier Rodríguez, d’origen madrileny, va comentar que “rescatar a algú que s’ofega és qüestió de segons, però s’ha d’actuar”

ARTICLES - ZONA 2

Un noi de 21 anys es va llançar diumenge cap al migdia al Canal de Seròs, al seu pas per Copa d’Or, per rescatar el seu gos que hi va caure. La seva parella no va poder impedir que se’ls endugués l’aigua tot i fer l’intent de rescatar-los. El jove va aconseguir atrapar la mascota i va continuar aigües avall fins que va poder agafar-se amb una mà a unes branques que sobresortien dins del canal. L’escena va ser viscuda per un grup de persones que transitaven per una zona amb molta afluència durant els caps de setmana.
De cop, va aparèixer l’heroi del Canal de Seròs. Javier Rodríguez estava corren per un dels dos camins de terra que van paral·lels a la infraestructura aquàtica i va veure un grup de cinc persones que es miraven el noi sense actuar. De fet, estaven esperant que arribessin els Mossos d’Esquadra i els Bombers de la Generalitat de Catalunya.
Aquest veí de la Bordeta, de Madrid i que porta nou anys vivint a la ciutat “agradable” de Lleida, no ho va dubtar. “Vaig valorar el risc que podria tenir si auxiliava el noi, vaig concloure que no perillava la meva vida i vaig actuar”. Va afegir que “el noi tenia una cara molt cansada, estava exhaust, gairebé no podia mantenir la mà a les branques i el meu cervell va fer click i vaig actuar perquè veia que la tragèdia era imminent”.
Rodríguez va demanar que li donessin la corretja del gos i la va llançar al jove, qui la va posar al collar de l’animal perquè pugués sortir de l’aigua i fos recollit per la seva mestressa.
El següent pas va ser tornar a atansar la corretja a l’accidentat perquè se la rodegés pel seu cos. “Amb l’ajut d’un altre noi, vam aconseguir treure’l de l’aigua”, va explicar. Un cop rescatat, Javier Rodríguez va continuar la seva ruta “aliviat” per haver pogut salvar un noi d’una mort gairebé segura.
L’heroi del Canal de Seròs va animar a la gent que no tingui por d’actuar davant d’un accident. “Salvar la vida d’algú que s’ofega és qüestió de segons i, un cop valorat el risc, cal actuar”, va dir.
Una vegada rescatat, els Mossos d’Esquadra, els Bombers de la Generalitat i les ambulàncies del SEM es van fer càrrec de la parella, que va ser traslladada a l’Hospital Arnau de Vilanova amb símptomes d’hipotèrmia i amb alguna ferida lleu a les mans i a les cames. El gos es va quedar amb un familiar.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12