El secretari general de Junts, Jordi Turull, va reclamar al president de la Generalitat, Salvador Illa, que deixi d’exercir de “majordom de la Moncloa” i es posi del costat dels catalans per solucionar els problemes que els afecten, com ara el caos de Rodalies o l’espoli fiscal, que els “cargola” a impostos.
“El president Illa diu que s’ha de girar full, però cada cop que ho fa li apareix un full que diu Rodalies i un altres que diu espoli fiscal. Si vol solucionar aquests problemes que faci de president i no de ministre territorial”, va afegir.
Des de Sant Celoni, Turull també va deixar clar que no s’asseuran a negociar els pressupostos espanyols fins que no s’acrediti l’execució de les inversions previstes als actuals. Des de Sant Celoni, Jordi Turull va demanar a Salvador Illa que deixi d’estar al costat dels que “abusen” dels catalans i li va recordar que si el primer que fa per resoldre els problemes és “no molestar a Madrid” no ho aconseguirà mai.
En relació als comptes estatals, va dir que no volen participar d’una “ficció” on sempre es promet “una pluja de milions” que mai arriben. Per exemple, va recordar que a Madrid l’Estat inverteix en Rodalies el doble del promés quan a Catalunya no arriba a un terç. És per això que va reclamar que “no se’ls deixi sols” a Madrid quan reclamen més diners i inversions perquè, va assegurar, cal partir de la premisa que els 19 diputats del PSC “es posaran del costat de l’incompliment reiterat i sistemàtic en contra de Catalunya”.