Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Trump redissenya els nous aranzels i ajorna l’entrada en vigor fins al 7 d’agost

Critica els països que “podrien ajudar, però que no s’han alineat amb les prioritats dels Estats Units”

FOTO_ Isaac Montana (EFE) Una protesta a Brasil en contra dels aranzels

ARTICLES - ZONA 2

 

El president dels Estats Units, Donald Trump, va ajornar fins al 7 d’agost l’entrada en vigor dels aranzels. Ho ha anunciat a través d’una ordre executiva, hores abans que expirés el termini concedit als seus socis per arribar a un acord sobre nous gravàmens. Inicialment, les taxes havien de començar a funcionar aquest divendres. La mesura pretén donar uns dies més de marge a l’Oficina de duanes dels Estats Units perquè faci els canvis necessaris perquè es puguin organitzar i adaptar a les noves tarifes.

També va admetre que alguns socis comercials han començat a adoptar “compromisos comercials i de seguretat més significatius” que podrien ajudar a alleujar les barreres comercials que han contribuït a “l’emergència nacional” que es va declarar el mes d’abril passat. Amb tot, va criticar altres països que, tot i les negociacions en curs, no han ofert “condicions que resolguin els desequilibris comercials ni s’han alineat amb les prioritats dels Estats Units”.

Els nous aranzels oscil·len entre el 10 i el 41% segons els països. Serà del 15% per a la majoria de productes europeus i Corea del Sud i del 10% pel Regne Unit. En canvi, l’acord grava amb més d’un 30% la majoria de nacions amb les quals no es va aconseguir un pacte.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ESPORTS

ARTICLES - ZONA 4 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

LLEIDA

ARTICLES - ZONA 9 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 10 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 12