Sessió: No iniciada

Sessió: No iniciada

Search

ARTICLES - ZONA 1 (BANNER HORIZONTAL)

Trump proposa “netejar” Gaza enviant-los a Egipte i Jordània

El reelegit president dels Estats Units, Donald Trump, rebut entre aplaudiments durant un acte FOTO_ B.T. (EPA)

ARTICLES - ZONA 2

El president d’EEUU, Donald Trump, va proposar ahir “netejar” la Franja de Gaza enviant la seva població a països veïns, com és el cas d’Egipte i Jordània. El president nord-americà ja hauria parlat amb el rei Abdullah de Jordània sobre la possibilitat d’acollir desplaçats i preveu també fer-ho amb el president egipci Abdelfatá al-Sisi en aquest mateix sentit.
“La gent està morint i prefereixo involucrar-me en la construcció d’habitatges en llocs diferents, on crec que la gent podria viure en pau”, va assegurar. El president de l’Autoritat Nacional Palestina (ANP), Mahmud Abbàs, va subratllar que els palestins no “abandonaran la seva terra ni els seus llocs sagrats”, mentre que el Consell de Relacions Nord-americanes-Islàmiques (CAIR), l’organització més gran de musulmans als Estats Units, va qualificar de “delirant i perillosa” la proposta del president.
De fet, tant el Ministeri d’Afers Estrangers jordà com el d’Egipte van defensar aquest diumenge la creació de Palestina sobre la base de la solució dels dos Estats i van rebutjar així la proposta de Trump de desplaçar la població a Jordània i Egipte.
Mentrestant, Trump també va anunciar aquest diumenge la imposició “urgent” d’aranzels del 25% als productes colombians després que el país s’hagi negat a acceptar l’aterratge d’avions procedents d’EEUU amb deportats a bord. Trump va anunciar la represàlia a la seva xarxa social, Truth Social, on també va detallat que incrementarà la tarifa al 50% la setmana que ve.
A banda d’aquesta mesura, va decidit prohibir l’accés a EEUU de tots els càrrecs de l’administració colombiana “i tots els aliats”; que els revoca els visats a ells i a tots els membres del govern colombià, les seves famílies i membres del partit del president Gustavo Petro, Colòmbia Humana; un increment de les inspeccions als ciutadans i mercaderies procedents de Colòmbia que entrin als Estats Units, així com restriccions de moviment de capital. Trump va assegurar que això “només és el principi” i va acusar el govern colombià de “violar les seves obligacions legals” pel que fa a l’acceptació de “criminals”. Paral·lelament, els agents del Servei d’Immigració i Duanes dels Estats Units (ICE, en anglès) van dur a terme ahir la primera batuda contra immigrants a Puerto Rico, seguint l’ordre de Trump.
La batuda va tenir lloc a Barrio Obrero, a San Juan, l’epicentre de la gran comunitat dominicana que viu a l’illa, que és un Estat Lliure Associat a EEUU. L’ICE no ha indicat encara quantes detencions ha fet a Puerto Rico, on la principal comunitat immigrant és la dominicana.

ARTICLES - ZONA 3

ARTICLES - ZONA 4

EL MES LLEGIT

1

2

3

4

ARTICLES - ZONA 2 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 3 (Tablet)

ARTICLES - ZONA 5

ARTICLES - ZONA 6 (BANNER HORIZONTAL)

ARTICLES - ZONA 7

ARTICLES - ZONA 8

ARTICLES - ZONA 11

ARTICLES - ZONA 12