El president electe dels Estats Units, Donald Trump, no va descartar ahir recórrer a l’ús de la força militar per recuperar el control del canal de Panamà i va tornar a acusar el país centreamericà d’imposar tarifes de pas excessives als vaixells nord-americans que utilitzen aquesta via estratègica entre l’Atlàntic i el Pacífic.
Trump va ser preguntat directament si descartava l’ús de “coerció militar o econòmica” per aconseguir el seu objectiu de recuperar el control del canal de Panamà i de la illa de Groenlàndia (Dinamarca). El president electe va respondre: “No”.
El fill gran del president electe, Donald Trump Jr., va arribar ahir a Groenlàndia, enmig de creixents especulacions sobre la possibilitat que la futura administració nord-americana intenti adquirir l’illa, un territori autònom sota administració danesa i on els Estats Units tenen una base militar estratègica per a la influència al Pol Nord.
D’altra banda, Trump va sumar ahir un nou intent infructuós d’aturar la sentència en el cas pels pagaments irregulars a l’actriu porno Stormy Daniels a Nova York, amb una demanda contra el jutge Juan Merchan.
Zuckenberg elimina la verificació dels contiguts
La multinacional Meta, que sosté plataformes com Facebook, Instagram o Whatsapp, va anunciat ahir que posa fi al seu programa de verificació de dades, amb els socis acreditats als que venia recorrent, i el substituirà per un sistema d‟apunts dels usuaris similar al de la xarxa X, tal i com li hauria demanat Trump. A més, Meta ha fitxat el president del Campionat de lluita definitiu (UFC), Dana White, aliat de Trump, al consell d’administració, fet que s’interpreta com un altre apropament al president electe.