El president dels Estats Units, Donald Trump, va advertir ahir que està descontent amb els bombardejos russos sobre Ucraïna i va exigir al seu homòleg rus, Vladímir Putin, que els aturi.
“No estic content amb els atacs russos a Kíev. Innecessaris i en un mal moment. Vladímir, PROU!”, va escriure el mandatari republicà a la seva xarxa Truth Social. “Moren 5.000 soldats a la setmana. ¡Aconseguim l’acord de pau!”, va afegir Trump al seu missatge.
El mandatari nord-americà va condemnar així l’atac rus amb míssils i drones llançat ahir contra Kíev, un dels més greus dels últims mesos.
Segons fonts ucraïneses, dotze persones van morir i més de 70 van resultar ferides en diversos districtes de la capital ucraïnesa, en què van ser destruïts edificis residencials i comercials, encara que el Ministeri de Defensa de Rússia va negar haver atacat objectius civils.
Des que Trump va tornar al poder al gener amb la promesa de posar fi a la guerra d’Ucraïna, poques mostres de frustració ha ofert cap al bàndol rus com la d’ahir, en comparació amb les crítiques constants al president ucraïnès, Volodímir Zelenski.