El nou president dels Estats Units, Donald Trump, va confondre ahir Espanya com un membre dels BRICS, una organització de la qual no forma part.
Després de ser preguntat al Despatx Oval sobre l’aportació espanyola a l’OTAN, el republicà va assegurar que “Espanya és una nació BRICS (les sigles dels quals vénen del Brasil, Rússia, l’Índia, la Xina i Sud-àfrica). Saps què és una nació BRICS? Ho descobriràs. Si els països BRICS volen fer això, està bé, però imposarem almenys un aranzel del 100% als negocis que facin amb els Estats Units”, li va contestar. Trump al reporter. Quan el periodista el va corregir i li va aclarir que Espanya no forma part d’aquest grup, Trump va insistir que imposarà aranzels als BRICS.
D’altra banda, l nou president nord-americà, Donald Trump, va complir la seva promesa de passar full a l’era de Joe Biden i el seu primer dia en el càrrec va desmantellar el llegat del demòcrata, inclosa l’equitat racial i la lluita contra la discriminació amb motiu d’identitat de gènere i orientació sexual.
En el discurs d’investidura havia afirmat que convertirà en “política oficial” del seu nou Govern reconèixer només dues identitats de gènere, “el masculí i el femení”, i els seus primers passos ja van reflectir la intenció d’acabar amb la ideologia “woke”.
A més de declarar una “emergència nacional” a la frontera amb Mèxic, que autoritza l’ús de les forces militars en aquest límit, Trump també es va proposar de negar la ciutadania als fills de migrants indocumentats nascuts en territori nord-americà.
A més, va indultar la pena a la gran majoria dels condemnats per l’atac del 6 de gener del 2021 al Capitoli, que beneficia unes 1.500 persones, catorze de les quals són commutacions a membres dels grups extremistes Oath Keepers i Proud Boys.
Alhora, va signar la retirada dels Estats Units de l’Acord Climàtic de París i la sortida de l’Organització Mundial de la Salut (OMS).