El president dels Estats Units, Donald Trump, va avançar ahir que la setmana que ve anunciarà la imposició d’aranzels a diversos països, una mesura que busca equiparar els gravàmens que aquests apliquen a les exportacions nord-americanes i que aviva la incertesa sobre una possible guerra comercial.
“La setmana que ve anunciaré aranzels recíprocs, perquè se’ns tracti en igualtat de condicions amb altres països. No volem més ni menys. Així que ho anunciaré la setmana que ve, juntament amb moltes altres coses”, va dir en declaracions a la premsa al Despatx Oval, on es va reunir amb el primer ministre japonès, Shigeru Ishiba.
Precisament, Trump va dir al primer ministre japonès, Shigeru Ishiba, que vol reduir el dèficit comercial amb el Japó, a més de parlar sobre qüestions de defensa, Corea del Nord i la compra de la siderúrgica United States Steel.
D’altra banda, la segona Administració Trump va arrencar aquesta setmana a Chicago (Illinois) la seva nova guerra contra el moviment “santuari” als EUA, nascut a la dècada del 1980 per protegir refugiats centreamericans i que ara aixopluga immigrants en general en deu estats.
La Cort de La Haia critica les sancions
La Cort Penal Internacional (CPI) va denunciar ahir que l’ordre executiva signada pel president nord-americà, Donald Trump, per sancionar els seus funcionaris busca “soscavar la capacitat de la Cort per administrar justícia en totes” les investigacions obertes, i aquestes “amenaces i mesures coercitives” constitueixen greus.
La presidenta de la CPI, la jutgessa Tomoko Akane, també va rebutjar “fermament qualsevol intent d’influir en la independència i la imparcialitat” de la Cort.