No acostumo a veure Crims, el programa de Carles Porta a TV3, gairebé mai a la nit. Si he de ser sincera, diré que alguna vegada ho he fet i he anat a dormir una mica angoixada i qualsevol cruixit de les bigues de fusta m’ha despertat amb un ensurt. Això no vol dir que no m’agradi el programa. Al contrari. Fa un parell de setmanes, durant el pont de l’11 de setembre, em vaig empassar la marató que van fer de quatre capítols dedicats al Crim de la Guàrdia Urbana. Una reposició de dissabte a la tarda coincidint amb l’estrena de la sèrie El cuerpo en llamas (basada en el cas) a Netflix. I, després, vaig veure la sèrie que protagonitzen Úrsula Corberó i Quim Gutiérrez en aquesta plataforma i també el documental Las cintas de Rosa Peral, on és la mateixa guàrdia urbana acusada de matar a la seva parella qui dona la seva versió dels fets. No sé què té aquest gènere, el true crime, que enganxa tant, però és evident que està de moda. I no només aquí, on Carles Porta s’ha convertit en tot un referent, sinó arreu. Per fer-nos-en una idea: el true crime és el gènere més demandat (23,5%) a Audible, la plataforma de pòdcasts i audiollibres d’Amazon i Netflix té al seu catàleg gairebé una cinquantena de títols sobre assassinats i investigacions reals.